Stories

Η μεγαλύτερη γκέλα στην ιστορία του μάρκετινγκ: Όταν η Nike έχασε 14 δις επειδή δεν ανανέωσε τον Κάρι!

Πριν από περίπου 10 χρόνια, η Nike απέτυχε να ανανεώσει τη συνεργασία της με τον Στεφ Κάρι. Κάπως έτσι, έχασε μία επένδυση αξίας περίπου 14 δις δολαρίων και έφερε την ανάπτυξη της Under Armour!

Η Nike, κυρίως χάρη στον Μάικλ Τζόρνταν, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες, αν όχι τη μεγαλύτερη εταιρεία αθλητικών ειδών. Πολλοί από τους σπουδαιότερους αθλητές του κόσμου, όπως ο ΛεΜπρόν Τζέιμς, ο Κέβιν Ντουράντ και ο Κριστιάνο Ρονάλντο έχουν συμβόλαια ζωής μαζί της. Παρόλα αυτά, όπως συμβαίνει και στις... καλύτερες οικογένειες, η Nike έκανε προ δεκαετίας μία τεράστια «γκέλα» με την περίπτωση του Στεφ Κάρι!

Ο τετράκις πρωταθλητής και δις MVP του NBA μπήκε στη λίγκα ως ένα τεράστιο prospect, όμως μέχρι το 2014 δεν είχε καταφέρει να δικαιώσει τις υψηλές προσδοκίες, αντιμετωπίζοντας πολύ μεγάλα προβλήματα τραυματισμών. Είναι χαρακτηριστικό πως τη σεζόν 2011-12 αγωνίστηκε σε μόλις 26 αγώνες, ενώ σε γενικές γραμμές τα στατιστικά του δεν ήταν εντυπωσιακά.

Η Nike είχε φροντίσει να τον υπογράψει με το που επελέγη στο Draft από τους Γουόριορς, με συμβόλαιο μέχρι το 2013. Όταν αυτό έληξε, η εταιρεία είχε τη δυνατότητα όχι μόνο να προτείνει στον Κάρι να ανανεώσει, αλλά και να ματσάρει κάθε προσφορά από άλλους «μνηστήρες».

Και εκεί ξεκινά μία από τις μεγαλύτερες «γκέλες» στην ιστορία του μάρκετινγκ. Η Nike κάλεσε τον Στεφ μαζί με τον πατέρα του (και παλαίμαχο NBAer) Ντελ Κάρι έτσι ώστε να τους εξηγήσει το πλάνο που είχαν για τον νεαρό τότε γκαρντ. Πολύ γρήγορα, όμως, ο κορυφαίος σουτέρ όλων των εποχών κατάλαβε πως η εταιρεία δεν... καιγόταν πολύ να τον ανανεώσει, και ίσα ίσα είχε ετοιμάσει μία πολύ πρόχειρη παρουσίαση για να τον πείσει.

Μάλιστα, οι πληροφορίες λένε πως ένας εκ των εκπροσώπων της Nike αποκάλεσε τον Κάρι «Στέφον» και όχι «Στέφεν» όπως είναι το κανονικό του όνομα! Η εταιρεία αρνήθηκε, επίσης, να του προσφέρει τις «χρυσές» παροχές που έδινε σε άλλους εκκολαπτόμενους σταρ όπως ο Άντονι Ντέιβις και ο Κάιρι Ίρβινγκ. Η τελική της πρόταση ήταν ύψους 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, όμως ο Κάρι και ο πατέρας του αρνήθηκαν, θεωρώντας πως ο νεαρός βάσει ταλέντου και εικόνας άξιζε αρκετά παραπάνω χρήματα.

Κάπως έτσι, μπήκε στο παιχνίδι η Under Armour. Η σημαντικά μικρότερης αξίας εταιρεία από τη Nike πήγε στη λογική «υψηλό ρίσκο, υψηλή ανταμοιβή» και πρόσφερε στον Στεφ 4 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, παρόλο που μέχρι τότε είχε πολλούς τραυματισμούς και δεν είχε κατορθώσει να οδηγήσει ποτέ τους Γουόριορς στα playoffs.

Θα έλεγε κανείς πως η κίνηση αυτή δικαιώθηκε, καθώς ο Στεφ Κάρι εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους παίκτες όλων των εποχών, με 4 πρωταθλήματα NBA, δύο βραβεία MVP και πλέον ένα Ολυμπιακό μετάλλιο! Μέσω αυτού, η Under Armour είδε την τιμή της μετοχής της να ανεβαίνει από τα 47 δολάρια προ Στεφ στα 120 δολάρια πλέον, ενώ η συνολική της αξία διπλασιάστηκε από τα 14 δις στα 28!

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x