Το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος θα μας απασχολεί για πολύ καιρό, αν όχι συνέχεια. Στον τομέα του αυτοκινήτου είναι γνωστό ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες έχουν πραγματοποιήσει σημαντικά βήματα προόδου. Ανάμεσα σε αυτές ανήκει και η Porsche, η οποία έχει ξεκινήσει διαδικασία περαιτέρω μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων της, κατά ένα σημαντικό ποσοστό. Όπως ανακοίνωσε, όλα τα μοντέλα της από τον επόμενο χρόνο θα πληρούν τις απαιτήσεις των αυστηρών προδιαγραφών εκπομπών ρύπων EU5, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ το Σεπτέμβριο του 2009.
Ταυτόχρονα, θα πληρούν ακόμα και τα καθορισμένα όρια των προδιαγραφών EU6, τα οποία θα εφαρμοστούν μόλις το Σεπτέμβριο του 2014. Η Porsche ανακοίνωσε ακόμα ότι όλοι οι κινητήρες θα είναι ήδη έτοιμοι να λειτουργήσουν με καύσιμα που θα περιέχουν πρόσθετα αιθανόλης. Αυτό ισχύει τόσο για τα σπορ αυτοκίνητα που είναι σχεδιασμένα για ποσοστό αιθανόλης 10%, όσο και για το Cayenne, το SUV της εταιρείας, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει με μείγμα καυσίμου που περιέχει έως και 25% αιθανόλη. Με την αιθανόλη, η οποία ανήκει στα λεγόμενα βιοκαύσιμα που ανακτώνται από την αξιοποίηση πρώτων υλών, βελτιώνεται το συνολικό ποσοστό διοξειδίου του άνθρακα από 10% έως και 25%. Το Κέντρο Ανάπτυξης της Porsche δοκιμάζει και το λεγόμενο Ευέλικτο Καύσιμο Οχημάτων (FFV), το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο με σκέτη βενζίνη όσο και με μείγμα που περιέχει έως και 85% αιθανόλη.
Με τις προσπάθειές της να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, η Porsche έχει θέσει σε προτεραιότητα την παρουσίαση ενός υβριδικού κινητήρα, τον οποίο αναπτύσσει από κοινού με τον όμιλο Volkswagen, του οποίου κατέχει σημαντικό μερίδιο μετοχών. Σκοπεύει δε να τον παρουσιάσει στην αγορά, στη νέα έκδοση του Cayenne, πριν τα τέλη της δεκαετίας. Με αυτή την εναλλακτική έκδοση, η κατανάλωση καυσίμου θα μειωθεί κατά 30% περισσότερο, με αποτέλεσμα το υβριδικό Cayenne να καταναλώνει λιγότερα από 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Επίσης, η μάρκα πρόκειται να παρουσιάσει μια έκδοση που θα ονομάζεται «πλήρως υβριδική» και θα συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης με έναν ηλεκτροκινητήρα. Οι δύο κινητήρες θα μπορούν να λειτουργούν μαζί αλλά και ανεξάρτητα, παρέχοντας έτσι τρεις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας.
Στην περίπτωση αυτή, ο ηλεκτροκινητήρας θα παρέχει την ισχύ που απαιτείται όχι μόνο κατά την ήπια εκκίνηση ή σε ελιγμούς, αλλά και κατά την οδήγηση σε κατοικημένες περιοχές, για παράδειγμα. Εκτός από τις συνεχείς προσπάθειες μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου, μέσω της επίμονης χρήσης ελαφρών υλικών αλλά και της χρήσης του πρωτοποριακού συστήματος ελέγχου των βαλβίδων VarioCam Plus και του άμεσου ψεκασμού καυσίμου, με τα σχεδιαζόμενα μέτρα όχι απλώς θα μειωθούν σημαντικά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αλλά θα μειωθεί και η ποσότητα του νιτρικού οξέως στα καυσαέρια, δεδομένου ότι θα υπάρξει συμμόρφωση με τις προδιαγραφές EU5 και EU6 νωρίτερα απ' ό,τι απαιτείται.