Συζητώντας με φίλους, διαπιστώνω καθημερινά ότι δυστυχώς υπάρχουν κενά στην ενημέρωσή τους, αναφορικά με τα μεγάλα οδικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη ή που πρόκειται να κατασκευαστούν. Ειλικρινά θεωρώ ότι αν αφήσουμε στην άκρη τις όποιες μικροπολιτικές σκοπιμότητες, θα συμφωνήσουμε ότι τα έργα αυτά πρόκειται να αλλάξουν τον οδικό χάρτη της χώρας, να βελτιώσουν την ασφάλεια των μετακινήσεων και να μειώσουν τους χρόνους και συνεπώς τις αποστάσεις. Προ ημερών ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, υπέγραψε τη σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή και λειτουργία του «Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας» ή Ε-65 όπως θα αναφέρεται και στις πινακίδες. Είναι ένας εντελώς νέος δρόμος μήκους 175 χλμ., που θα συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα. Θα ξεκινά από τον «Αυτοκινητόδρομο Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ)» στο ύψος της Λαμίας και διασχίζοντας την Θεσσαλική Πεδιάδα θα καταλήγει στην Εγνατία Οδό. Έχει δε προϋπολογισμό 1,6 δισ. Ευρώ, διπλάσιο από το κόστος της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης». Με τον Ε-65 θα διασχίζουμε τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όρθρυος, τον Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό, περνώντας πολύ κοντά στην Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων, για να ενωθούμε με την Εγνατία Οδό, στον Δρυμό της Πίνδου. Το έργο διακρίνεται από μια ξεχωριστή περιβαλλοντική ευαισθησία. Σεβόμενοι την ανεκτίμητης αξίας, πανίδα και χλωρίδα της Κεντρικής Ελλάδας, το Υπουργείο προχώρησε σε μια σειρά από δαπανηρά και δύσκολα τεχνικά έργα, με στόχο την προστασία της αρκούδας, του λύκου και άλλων μικρότερων θηλαστικών, αλλά και των ωραίων δασών, όπως της μαύρης πεύκης. Μεγάλες σήραγγες και υψηλές κοιλαδογέφυρες, αφήνουν ελεύθερους όλους τους βασικούς διαδρόμους επικοινωνίας, αυτού του περιβαλλοντικού πλούτου. Συνειδητά επιβαρύνθηκε με 120 εκατ. ευρώ η αρχική λύση, κατοχυρώνοντας την προστασία του φυσικού πλούτου. Η σύμβαση, είναι η τέταρτη κατά σειρά του υπογράφηκε ως «Σύμβαση Παραχώρησης», στο πλαίσιο του προγράμματος «Δρόμοι Ανάπτυξης» με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 8 δισ. ευρώ.

Έχουν ήδη υπογραφεί οι συμβάσεις για την «Ιόνια Οδό», την «Υποθαλάσσια Αρτηρία της Θεσσαλονίκης» τον άξονα «Τρίπολη-Κόρινθος-Καλαμάτα» και «Λεύκτρο-Σπάρτη». Αυτό τον μήνα αναμένεται να υπογραφούν συμβάσεις για τους οδικούς άξονες «Ράχες Μαλιακού – Κλειδί Ημαθίας» και «Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα». Ο Ε-65 θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομός ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με 6 λωρίδες κυκλοφορίας (3 ανά κατεύθυνση). Περιλαμβάνει σήραγγες, απλές γέφυρες και κοιλαδογέφυρες. Προσωρινός ανάδοχος του έργου είναι ο όμιλος Hellenic Autopistas (εταιρείες CINTRA S.A., DRAGADOS S.A., ΓΕΚ Α.Ε. και ΤΕΡΝΑ Α.Ε. κ.α.). Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 300 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης θα δοθεί επιδότηση λειτουργίας κατανεμημένη στα 30 χρόνια παραχώρηση,ς μέγιστου ύψους 310 εκατ. ευρώ (σε παρούσα αξία) που θα μειώνεται ανάλογα με την αύξηση της κυκλοφορίας. Οι προθεσμίες παράδοσης του έργου είναι: 24 μήνες για την ολοκλήρωση του τμήματος από την Λαμία μέχρι την σύνδεση με την Εθνική Οδό Λαμία –Καρπενήσι και 45 μήνες για την ολοκλήρωση του τμήματος «Τρίκαλα-Καλαμπάκα- Εγνατία»

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube