Χθες αναφέρθηκα σε θέματα περιβάλλοντος και σήμερα ασχολούμαι ξανά με το μείζον αυτό ζήτημα της ανθρωπότητας. Δυστυχώς ακούμε καθημερινά ότι το αυτοκίνητο ρυπαίνει, τη στιγμή που έχουν γίνει και εξακολουθούν να γίνονται σπουδαίες προσπάθειες από το σύνολο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, για τον περιορισμό των ρύπων και την ανακύκλωση των υλικών που χρησιμοποιούνται. Χθες έλαβα μια ενημέρωση από τη Renault, η οποία με διάφορες πρωτοβουλίες συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος. Το νέο της σχέδιο οικολογικών-οικονομικών οχημάτων με την κωδική ονομασία «Renault eco²», εγγυάται την περιβαλλοντική πιστοποίηση των σχετικών οχημάτων κατά τη διάρκεια κάθε φάσης του κύκλου της ζωής τους - κατασκευή, χρήση και διαχείριση μετά τον κύκλο «ζωής» τους. Τα οχήματα eco² της Renault ανταποκρίνονται σε τρία σφαιρικά περιβαλλοντικά πρότυπα: Η παραγωγή τους γίνεται σε εγκαταστάσεις με καθεστώς επικύρωσης ISO-14001, οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα δεν υπερβαίνουν τα 140γρ/χλμ. (ή είναι βιοκαύσιμο συμβατό) και, επιπρόσθετα, το 95% αποτελείται από επαναχρησιμοποιούμενα υλικά στο τέλος της ζωής του οχήματος, ενώ τουλάχιστον το 5% των πλαστικών που περιέχει είναι από ανακυκλωμένο υλικό. Για τα Clio ΙΙΙ η αναλογία αυτή είναι σχεδόν 10% (20κιλά) και για το νέο Twingo 9% (15κιλά). Τα επίπεδα ανακυκλωμένου πλαστικού θα αυξηθούν περαιτέρω στο μέλλον. Η ηχορύπανση δεν συμπεριλήφθηκε επειδή δεν καθορίζεται από κάποια συνολικά αποδεκτά πρότυπα. Εντούτοις, πολλά από τα οχήματά της εκπέμπουν 3dB (ντεσιμπέλ) λιγότερο από τα πρότυπα της Ε.Ε. (74dB), το οποίο αντιπροσωπεύει μία μείωση στο μισό των επιπέδων θορύβου. Αναφορικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, το επιτρεπτό όριο των 140γρ/χλμ. (ισοδύναμο με την κατανάλωση ποσότητας 5,3 λίτρα/100χλμ. καυσίμου για τους πετρελαιοκινητήρες και 5,9 λίτρα/100χλμ. για τους βενζινοκινητήρες), μπορεί να μειωθεί και άλλο με τη χρησιμοποίηση είτε της συγκεκριμένης τεχνολογίας (π.χ. μικρού κυβισμού υπερσυμπιεζόμενοι κινητήρες) ή βιολογικών καυσίμων. Τα φυτά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή βιοκαυσίμων, απορροφούν διοξείδιο του άνθρακα καθώς μεγαλώνουν (μέρος της διαδικασίας της φωτοσύνθεσης). Η βιοαιθανόλη E85 μπορεί να επιτύχει μέχρι 70% όφελος στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε όλη τη διαδικασία από την παραγωγή μέχρι την κατανάλωση, σε σχέση πάντα με το ίδιο το όχημα που τροφοδοτείται με συμβατική βενζίνη. Ο αριθμός αυτός διαφοροποιείται στο 20% περίπου για το βιοπετρέλαιο B30. Τώρα, όσον αφορά στην μείωση του κυβισμού των συμβατικών βενζινοκινητήρων και των πετρελαιοκινητήρων, είναι ο πιο οικονομικός και αποδοτικός τρόπος περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμων και συνεπώς των εκπομπών ρύπων που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Παλιότερα, ένας πετρελαιοκινητήρας 1.9lt – 93hp που κατανάλωνε 6,5 λίτρα/100 χλμ. Σήμερα έχει αντικατασταθεί με έναν 1.5lt – 105hp που θέλει μόνο 4,5 λίτρα/100 χλμ. καυσίμου. Στους βενζινοκινητήρες, η Renault παρουσιάζει έναν κινητήρα με υπερσυπιεστή 1.2lt – 100hp, που έχει την ισχύ ενός 1.4lt ή ενός 1.6lt με μικτή κατανάλωση καυσίμων ακριβώς 5,9 λίτρα/100χλμ. Στα βιοκαύσιμα, τον Ιούνιο η Renault θα παρουσιάσει επίσημα το Μegane με κινητήρα 1.6lt 16V – 105hp που κινείται με E85 βιοαιθανόλη. Θα επανέλθουμε στο θέμα προσεχώς.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube