Αξιοσημείωτα ήταν τα αποτελέσματα του θεσμού βραβείων «Διεθνούς Κινητήρα της Χρονιάς», που ανακοινώθηκαν από την επιτροπή των 62 δημοσιογράφων του αυτοκινητικού τύπου, από 30 χώρες. Τα βραβεία έχουν καθιερωθεί από το 1999 και βραβεύουν τους καλύτερους κινητήρες της αγοράς. Υποψήφιοι είναι όλοι οι κινητήρες μαζικής παραγωγής που τοποθετούνται σε όχημα παραγωγής, το οποίο πωλείται σε περισσότερες από μία χώρες. Υπάρχουν 12 κατηγορίες που κατατάσσουν τους κινητήρες ανά μέγεθος, οικονομία καυσίμου και επιδόσεις. Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, ο βενζινοκινητήρας 1.5 λίτρων του Hybrid Synergy Drive της Toyota, πήρε τον τίτλο «Καλύτερης Οικονομίας Καυσίμου», για τη χρήση του στο υβριδικό μοντέλο Prius. Ενας κινητήρας που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα, περιορίζοντας την κατανάλωση καυσίμου και συνεπώς τους ρύπους, έχοντας παράλληλα αθόρυβη λειτουργία. Επίσης, ο ελαφρύς, τρικύλινδρος κινητήρας 1.0lt του Toyota Aygo, αναδείχτηκε η καλύτερη μονάδα στην κατηγορία του. Εξάλλου, ο 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης turbo 1.6lt άμεσου ψεκασμού, που αναπτύχθηκε από τη συνεργασία της PSA Peugeot-Citroen και του BMW Group, κέρδισε το βραβείο «Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς», στην κατηγορία 1.4lt έως 1.8lt. Με συμμετοχή 71 κινητήρων, η κατηγορία αυτή είναι ιδιαιτέρως σημαντική, αφού τα μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα συνεχώς διευρύνονται. Ο κινητήρας αυτός τοποθετείται με παραλλαγές, στο Peugeot 207CC (150hp), στο 3θυρο και 5θυρο Peugeot 207GT (150hp), στο 207 RC (175hp) και στο Mini Cooper S (175hp), ενώ προορίζεται και για άλλα μοντέλα της μικρής κατηγορίας στις γκάμες της BMW, της Peugeot και της Citroen. Αρχικά αναπτύχθηκε παράλληλα με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6lt (120hp) και αποτελεί τμήμα της οικογένειας που θα προσφέρει τελικά μία γκάμα ισχύος από 90hp έως 175hp σε αυτοκίνητα παραγωγής.
Όλα τα βασικά ανταλλακτικά αυτών των κινητήρων κατασκευάζονται σε μία ειδική μονάδα παραγωγής κόστους 330 εκατ. ευρώ και έκτασης 60.000 τ.μ. σε εργοστάσιο της PSA στη Βόρεια Γαλλία. Την ύψιστη διάκριση, του «Διεθνούς Κινητήρα της Χρονιάς», ανάμεσα σε όλους τους κινητήρες, πήρε ο νέος βενζινοκινητήρας 3.0lt Twin Turbo της BMW, που τοποθετείται σε όλες τις εκδόσεις της BMW Σειράς 3. Ο πρώτος στον κόσμο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας με τεχνολογία διπλού τούρμπο, ήταν πρώτος στις κατηγορίες του «Καλύτερου Νέου Κινητήρα του 2007» και στην κατηγορία κυβισμού 2.5lt – 3.0lt. Εκτός από την τεράστια ελκτική ισχύ του (306hp), έχει μόλις 9,5 λίτρα κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο. Εκτός αυτού, η BMW κέρδισε δύο ακόμη βραβεία με τον υψηλών επιδόσεων 5λιτρο V10 κινητήρα, ο οποίος προσφέρεται με τις BMW M5 και M6 και παράγει 507hp. Κατέκτησε τον τίτλο του «Καλύτερου Κινητήρα Επιδόσεων της Χρονιάς», ενώ ήρθε πρώτος και στην κατηγορία κινητήρων κυβισμού άνω των 4.0lt. Τέλος, το βραβείο στην κατηγορία 2.0lt – 2.5lt, κέρδισε ο 6κύλινδρος βενζινοκινητήρας 2.5lt με Valvetronic (BMW Z4 Roadster 2.5si και X3 2.5si), με πλήρως μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων και ισχύ 218hp.