Η χρονιά που εκπνέει σήμερα ήταν ιδιαίτερα πλούσια σε γεγονότα σχετικά με τον χώρο της αυτοκίνησης. Οσον αφορά τα έργα, θεωρώ σημαντικότερο όλων την παράδοση στην κυκλοφορία εξ ολοκλήρου της Εγνατίας οδού, που μαζί με τους κάθετους άξονες έχει μήκος κοντά στα 950 χλμ. Είναι ένα έργο που ξεκίνησε ως ιδέα εδώ και 30 χρόνια, χάθηκαν πολύτιμος χρόνος και χρήματα στην πορεία, αλλά τα τελευταία 7-8 χρόνια έγιναν σπουδαία βήματα προόδου ώστε τώρα να αισθανόμαστε υπερήφανοι ότι συνδέεται εύκολα η Ηγουμενίτσα με τους Κήπους του Εβρου, η δυτική με την ανατολική πλευρά της χώρας.
Το έργο αυτό αναμένεται να αλλάξει ριζικά τις μετακινήσεις και εν γένει τις μεταφορές, θα φέρει πιο κοντά τις περιοχές και θα αναδείξει περισσότερα μέρη της πατρίδας μας. Θεωρώ επίσης σημαντικό ότι άρχισαν τα έργα κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πατρών, ότι προχωρά η κατασκευή του άξονα από την Τρίπολη μέχρι την Καλαμάτα, ότι παραδόθηκε στην κυκλοφορία η παράκαμψη Αγρινίου - μέρος της Ιονίας οδού (Αντίρριο – Ιωάννινα), ότι δόθηκαν στην κυκλοφορία και οι δύο σήραγγες στο Αρτεμίσιο (η παλιά εκσυγχρονίστηκε), ότι προχωρούν τα έργα στον άξονα Ε65 που θα διασχίσει την κεντρική Ελλάδα και θα ενώσει τη Λαμία με την Εγνατία οδό.
Είχαμε όμως και τις κατολισθήσεις στα Τέμπη προ ημερών με την απώλεια του Ιταλού μηχανικού, που φανέρωσαν τη χρόνια καθυστέρηση υλοποίησης ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου από τη Λάρισα στη Θεσσαλονίκη. Το 2009 το μετρό της Αθήνας πήγε πιο μακριά και εξυπηρετεί αφάνταστα. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος συνεχίζει το ταξίδι του στην Πελοπόννησο για το Αίγιο, το αεροδρόμιο της Αθήνας κράτησε ψηλά τη σημαία της Ελλάδας σε μια περίοδο διεθνούς ύφεσης στις μετακινήσεις, διότι ήρθαν περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, μπήκαν νέοι προορισμοί και απευθείας συνδέσεις με πιο πολλά μέρη, όχι μόνο της Ευρώπης.
Θα είχαμε και τη δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου της Κρήτης στο Καστέλι, όπως και την επέκταση της Αττικής οδού (νέοι αυτοκινητόδρομοι Αττικής – υπόγειοι στο μεγαλύτερο μέρος), αλλά η νέα κυβέρνηση τα άφησε για το ερχόμενο καλοκαίρι, ώστε να γίνουν συμπληρώσεις στους φακέλους των έργων. Οσον αφορά τον χώρο του αυτοκινήτου, η χρονιά ξεκίνησε πολύ δύσκολα στις πωλήσεις με την κρίση στην οικονομία από τον Οκτώβριο του 2008, μετά όμως την άνοιξη πήγε πολύ καλύτερα λόγω της μείωσης του τέλους ταξινόμησης και τον Οκτώβριο του 2009 με την απόσυρση.
Ομως η νέα κυβέρνηση κατάργησε την απόσυρση, κράτησε τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας για του χρόνου και οι πωλήσεις αναμένεται να συρρικνωθούν το 2010. Εμπορικά η χρονιά ήταν πτωτική σε πωλήσεις στα Ι.Χ., τις μοτοσικλέτες και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Πολλές εταιρείες μεταχειρισμένων, κυρίως αυτές που εμφανίστηκαν ως κομήτες εσχάτως, έκλεισαν, ενώ δέχθηκε πίεση ο κλάδος των ανταλλακτικών. Αντίθετα, ο κλάδος των ελαστικών κινήθηκε καλά, πλην της κατηγορίας των φορτηγών, διότι μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μειώθηκαν τα πολλά δημόσια έργα.
Οσον αφορά τα ατυχήματα, περιορίστηκαν στους αυτοκινητόδρομους, αλλά παραμένουν πολλά στις πόλεις και στο επαρχιακό δίκτυο. Η συνεχής ενημέρωση βοηθά, οι διεθνείς εκστρατείες μάχονται για δραστική μείωση των νεκρών και των τραυματιών στην άσφαλτο, τα νέα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, αλλά ο παράγοντας άνθρωπος οφείλει να βελτιωθεί. Ας ελπίσουμε το 2010 να γίνουμε όλοι καλύτεροι.