Οταν υπάρχει ανθρώπινη απώλεια τα λόγια για λάθη και παραλείψεις είναι περιττά. Στα Τέμπη, κι όχι μόνο, δεκαετίες τώρα βιώνουμε μια πρωτοφανή κατάσταση. Από τη μια τα τροχαία δυστυχήματα με δεκάδες νεκρούς κι από την άλλη οι κατολισθήσεις που τώρα στοίχισαν τη ζωή του Ιταλού εργοδηγού. Ο ασφαλής αυτοκινητόδρομος που όλοι επιζητούμε ακόμα βρίσκεται σε φάση κατασκευής και προσμονή όλων είναι να ολοκληρωθεί όχι μόνο το συντομότερο δυνατόν αλλά και να παραδοθεί άρτιος. Το αναφέρω αυτό διότι αν είναι να επισπεύσουμε τη διαδικασία του έργου χωρίς να ληφθούν υπόψη όλες οι παράμετροι ασφάλειας, μπορεί κάποια στιγμή να πληρώσουμε ακριβά την όποια κακοτεχνία.
Θυμηθείτε τι έγινε στη Μαλακάσα όταν όλοι θαυμάζαμε το νέο έργο κι έπειτα από ένα χρόνο λειτουργίας έπεσε ο μισός δρόμος (μαζί με το σιδηροδρομικό δίκτυο) λόγω υπόγειων υδάτων που δεν είχαν προβλεφθεί. Θυμηθείτε επίσης το σημείο του δρόμου Κορίνθου – Τριπόλεως που επίσης έπεσε λόγω βροχοπτώσεων και χρειάστηκε ανακατασκευή, όπως και το κομμάτι πριν από τη Μεγαλόπολη που ενώ κι αυτό είχε παραδοθεί υπέστη καθίζηση. Θυμηθείτε επίσης ότι όλες οι ζημιές επισκευάστηκαν ξανά με χρήματα του δημοσίου, δηλαδή όλων μας, και όχι των εταιρειών που κατασκεύασαν τα έργα.
Τώρα όσον αφορά στα Τέμπη, μοιράζονται ενημερωτικά φυλλάδια στα διόδια όσον αφορά με τις παρακάμψεις, υπάρχει καλύτερη σήμανση στις παρακείμενες περιοχές, η κινητοποίηση της Τροχαίας είναι μεγαλύτερη και βέβαια στον τετραψήφιο αριθμό 1866 θα πάρετε όσες πληροφορίες θέλετε για το οδικό δίκτυο που επιθυμείτε να ακολουθήσετε. Είναι δεδομένο ότι θα υπάρχει καθυστέρηση με την αυξημένη κυκλοφορία, αλλά χρειάζεται να οπλιστείτε με υπομονή. Για όσο διάστημα θα μείνει κλειστή η ΠΑΘΕ, η κυκλοφορία θα διεξάγεται από τρεις οδικούς άξονες: τον Ανατολικό (παραλιακό) με τη διαδρομή Λάρισα - Αγιά - Αγιόκαμπος - Ομόλιο - ΠΑΘΕ (αποκλειστικά για Ι.Χ.), τον Κεντρικό, δηλαδή τη διαδρομή α) ΠΑΘΕ - Γυρτώνη - Τύρναβος - Ελασσόνα - Αγιος Δημήτριος - Κατερίνη (Ι.Χ. και φορτηγά κάτω των 3,5 τόνων) και β) ΠΑΘΕ - Γυρτώνη - Τύρναβος - Ελασσόνα - Κοζάνη - Εγνατία (φορτηγά άνω των 3,5 τόνων) και τον Δυτικό στη διαδρομή Λάρισα - Τρίκαλα - Καλαμπάκα - Παναγιά - Εγνατία (και για βαριά φορτηγά).
Στην ομιλία του στη Βουλή με την ευκαιρία της κατάθεσης του προϋπολογισμού, ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, ανέφερε ότι «το δίκτυο αυτό θα επαναλειτουργήσει μόνο αν εξασφαλιστούν σε ποσοστό 100 % οι εγγυήσεις ότι είναι ασφαλές». Επίσης, αναφέρθηκε στο «σύστημα επιτελικής παρακολούθησης» των έργων που εξυπηρετεί τη διαφάνεια και την ενημέρωση εξέλιξης κάθε έργου μέσω του Διαδικτύου. Το εγχείρημα αναπτύσσεται σε τέσσερις φάσεις με την πρώτη να ξεκινά στις αρχές του 2010. Επανέλαβε την αναστολή της δημοπρασίας των «νέων αυτοκινητοδρόμων Αττικής», του αεροδρομίου στο Καστέλι, έργα που θα επαναδημοπρατηθούν εντός του 2010 με νέες προβλέψεις για τη βελτίωση των παράπλευρων δρόμων ώστε πολλοί να αποφεύγουν τα υψηλά σε κόστος διόδια, και για τον εκσυγχρονισμό και την εξυγίανση του ΟΣΕ. Ας ελπίσουμε οι εκτροπές να αφορούν μόνο την κυκλοφορία και όχι τον προϋπολογισμό.