Η απόσυρση με κρατική επιδότηση σταμάτησε από την περασμένη Τρίτη 3 Νοεμβρίου (τελικά θα γίνει νέα ρύθμιση για όσους απέσυραν στις 2 του μήνα και με την αλλαγή είχαν μείνει εκτός επιδότησης). Σταμάτησε επίσης και η έξτρα επιδότηση για όσους ήθελαν αποσύροντας παλιό να αγοράσουν καινούργιο. Παρέμειναν, ωστόσο, τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για το 2010 που είχε θεσπίσει η προηγούμενη κυβέρνηση προκειμένου (και) να χρηματοδοτήσει την απόσυρση.
Ωστόσο, η τωρινή κυβέρνηση έκανε ορισμένες αλλαγές ανάλογα τον κυβισμό (περισσότερα χρήματα τα μεγαλύτερου κυβισμού, λιγότερα τα μικρότερου). Πάντως, η αύξηση των τελών τώρα αποτελεί καθαρά φοροεισπρακτικό μέτρο και όχι (και) με περιβαλλοντικό χαρακτήρα, όπως είχε παρουσιαστεί με την απόσυρση. Διατηρήθηκε επίσης το έξτρα οικονομικό χαράτσι για αυτοκίνητα πάνω από 1.929 κ.εκ. που είχε εφαρμόσει η προηγούμενη κυβέρνηση, κι αυτό για να συνεχίσει να συνεισφέρει στα ταμεία του κράτους. Σε μία εβδομάδα έχουμε κι άλλα δεδομένα.
Η αγορά του αυτοκινήτου δείχνει μουδιασμένη, τη στιγμή που με την απόσυρση υπήρχαν προσδοκίες από πολλούς που είχαν παλιό και ήθελαν να πάρουν καινούργιο. Δεν αναφέρομαι σε όλους, διότι υπήρχαν πολλοί που δεν θα συνδύαζαν την απόσυρση με νέα αγορά, δηλαδή δεν θα είχαμε ένα ΙΧ να φεύγει από τον δρόμο και ένα άλλο να έρχεται. Αυτό βέβαια μπορεί να καταγραφεί στατιστικά από τα ΑΦΜ των δικαιούχων, ώστε να γνωρίζουμε τελικά πόσοι από τους 78.000 που πρόλαβαν να αποσύρουν και θα πάρουν επιδότηση απόσυρσης θα προχωρήσουν σε νέα αγορά, λαμβάνοντας την έξτρα επιδότηση.
Υπήρξαν βέβαια και περίπου 2.000 ιδιοκτήτες που πήραν πίσω από τα κέντρα ανακύκλωσης τα οχήματά τους. Πάντως, αν το ποσοστό είναι κοντά στο 100%, μπορώ να πω ότι ναι μεν περιβαλλοντικά θα είχαμε νέα αυτοκίνητα, με σύγχρονους κινητήρες που καταναλώνουν λιγότερο και φυσικά εκπέμπουν λιγότερους ρύπους, έχοντας και προηγμένα συστήματα ασφάλειας, αλλά από την άλλη κυκλοφοριακά θα είχαμε πάλι ίδιο όγκο αυτοκινήτων.
Αν όμως το ποσοστό πλησιάσει στο μισό, δηλαδή να μην αγοράσουν όλοι νέο ΙΧ ή ελαφρύ επαγγελματικό ή φορτηγό (διότι και αυτά περιλαμβάνονταν στην απόσυρση), τότε πράγματι το μέτρο θα βοηθούσε περισσότερο στην απομάκρυνση παλαιών οχημάτων από τους δρόμους, για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος (πολλοί ρύποι) και ασφάλειας (χωρίς σύγχρονα συστήματα).
Δεδομένο είναι επίσης ότι πολλές εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων θα συνεχίσουν τις προσφορές για να πιάσουν στόχο πωλήσεων στο τέλος της χρονιάς, αλλά και για πουλήσουν τα οχήματα που έφεραν, θεωρώντας ότι η απόσυρση θα συνεχιζόταν, έχοντας προπληρώσει την αξία τους στα εργοστάσια.
Δεδομένο είναι και το γεγονός ότι η απόσυρση συνεχίζεται, χωρίς επιδότηση, με μέσο όρο 600 οχήματα ημερησίως (2.000 μ.ό. στην απόσυρση). Φαίνεται ότι πολλοί δεν θέλουν να πληρώσουν τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για το 2010 και εντεύθεν. Ούτως ή άλλως, πρέπει να γίνει συνείδηση ότι και το αυτοκίνητο έχει ημερομηνία λήξεως και δεν πρέπει να περιμένουμε επιδότηση για να αλλάξουμε ένα Ι.Χ. τριάντα ετών. Αύριο θα αναφερθώ σε μη δεδομένα.