Επτά αυτοκίνητα Subaru Impreza παρέλαβε το ινστιτούτο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου-FIA Ιnstitute, για σειρά δοκιμών οι οποίες θα συμβάλουν στην ανάπτυξη και βελτίωση της προστασίας των «κλωβών ασφαλείας» (roll cages), όσον αφορά τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την εγκατάστασή τους με στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης ασφάλειας. Οι δοκιμές του προγράμματος του ιδρύματος της FIA θα γίνουν τον προσεχή Οκτώβριο και Νοέμβριο, βάσει προγράμματος που περιλαμβάνει δοκιμές πρόσκρουσης και προσομοίωση συνθηκών ατυχήματος, ώστε να αξιολογηθεί η «ενεργειακή διαχείριση του αμαξώματος».

Για τις δοκιμές των κλωβών ασφαλείας έχουν επιλεγεί έξι ποιότητες χάλυβα, ώστε να προσδιοριστούν επακριβώς οι χαρακτηριστικές ιδιότητες κάθε είδους και να γίνει γνωστό ποια ποιότητα χάλυβα παρέχει τα καλύτερα χαρακτηριστικά. Από τις δοκιμές αυτές θα εξαχθούν συμπεράσματα για τις εφαρμογές κλωβών ασφαλείας στα αμαξώματα, με ζητούμενο την αυξημένη προστασία που παρέχει κάθε αμάξωμα.

Μία από τις συνθήκες της δοκιμής θα βασίζεται στο ατύχημα του οδηγού της Ford Γιάρι Μάτι Λάτβαλα στο ράλι της Πορτογαλίας τον περασμένο Απρίλιο, όταν το αυτοκίνητο αναποδογύρισε και ύστερα από…17 (!) «τούμπες» σταμάτησε σε βράχους και πλαγίως σ' ένα δέντρο, σε βάθος 120 μέτρων σε μια πλαγιά. Το ατύχημα αυτό αποτελεί σημαντικό παράδειγμα για την ανάλυση του κλωβού ασφαλείας του αυτοκινήτου του Λάτβαλα και του συνοδηγού του Μίκα Αντίλα, δεδομένου ότι και οι δύο αποχώρησαν από το ατύχημα μόνο με… μώλωπες.

Ο Αντι Μέλος, προϊστάμενος τεχνικών θεμάτων του ινστιτούτου της FIA, δήλωσε ότι «υπάρχει πλέον ένας κανονισμός της FIA με τις αναλυτικές προδιαγραφές και τις απαιτήσεις των κλωβών ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης και μιας στατικής δοκιμής με φορτίο, για το όριο παραμόρφωσης. Στην παρούσα μορφή του ο κανονισμός συνεισφέρει ελάχιστα όσον αφορά τις κατευθυντήριες πρακτικές για την επιλογή των τεχνικών κατασκευής, των υλικών και των διαδικασιών συγκόλλησης».

Η ομάδα Prodrive, η οποία προετοιμάζει μεταξύ άλλων τα αγωνιστικά Subaru στα ράλι, συνεργάζεται με το ίδρυμα της FIA, παρέχοντας όλα τα αναγκαία τεχνικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της έρευνας. Το τελικό αποτέλεσμα θα έχει εφαρμογή σε όλα τα επίπεδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με στόχο τη βελτιωμένη προστασία των πληρωμάτων.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube