Η Ευρωλίγκα ανακοίνωσε χθες ότι τον τίτλο της «πρωταθλήτριας του μάρκετινγκ» για το 2009 θα διεκδικήσουν η Αλμπα Βερολίνου, η Μπαρτσελόνα και μία ομάδα που πέρυσι έλαβε μέρος στη EuroCup, η ρωσική Kίμκι.

Η ίδια η Ευρωλίγκα ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι τα τρία «ελευθέρας» για συμμετοχή στη διοργάνωση της περιόδου δόθηκαν (χωρίς να ανακοινωθούν τα κριτήρια επιλογής) στην Αλμπα Βερολίνου, τη γαλλική Λε Μαν και τη Kίμκι. Μάλιστα η τελευταία θα παίξει απευθείας στους ομίλους.

Αμφιβάλλει κανένας για το σκεπτικό των επιλογών;

Η Αλμπα αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στα εισιτήρια της περσινής περιόδου στην Ευρωλίγκα (μπροστά από Μακάμπι, Παναθηναϊκό, Τάου, Μάλαγα, Παρτίζαν, Ρεάλ, Ολυμπιακό) με μέσο όρο 11.263, την ώρα που διοργάνωσε ένα θαυμάσιο φάιναλ φορ, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των Ελλήνων να το καταστρέψουν. Στο γερμανικό πρωτάθλημα κατόρθωσε να αποκλειστεί από την Τέλεκομ Μπον στα ημιτελικά, μολονότι έπαιξε τον 5ο αγώνα στο «Ο2 Arena» μπροστά στο κοινό της. Οχι, δεν έβρεξε κέρματα με τη λήξη της αναμέτρησης. Ούτε βεγγαλικά.

Η Kίμκι έριξε άφθονο χρήμα στην αγορά και έφτασε έως τον τελικό του EuroCup, στον οποίο όμως ηττήθηκε από τη Λιέτουβος Ρίτας και έχασε την αυτόματη πρόκριση στην Ευρωλίγκα. Μολονότι ο μέσος όρος των εισιτηρίων της ήταν σχετικά χαμηλός (17η στη διοργάνωση με 2.666 θεατές σε κάθε αγώνα, έναντι 7.008 της πρωταθλήτριας Λιέτουβος Ρίτας, 6.066 της γερμανικής Μπάμπερκ, 5.469 της τσεχικής Νίμπουργκ και... 442 του ουραγού Πανελληνίου), κέρδισε τη wild card χάρη στις ηχηρές μεταγραφές της: Ντελφίνο, Γκαρμπαχόσα, Παλάσιο, Ουίλκινσον κ.ά. Ηταν άλλωστε άδικο να αποκλείονται εξ ορισμού όλες οι πλούσιες ρωσικές ομάδες, πλην ΤΣΣΚΑ, από την κορυφαία διοργάνωση. Η τελευταία έβαλε πλάτες στη Kίμκι.

Η Λε Μαν μάζεψε φέτος 4.840 φιλάθλους σε κάθε παιχνίδι της, μολονότι η ομάδα ήταν μετριότατη και έχασε από νωρίς κάθε πιθανότητα πρόκρισης στη δεύτερη φάση της Ευρωλίγκας. Ο τζίρος από τα εισιτήρια που έκοψε παρουσίασε αύξηση 19% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι υπόλοιπες ομάδες που εμφάνισαν θετικό πρόσημο στον σχετικό δείκτη είχαν ήδη εγγυημένα συμβόλαια: Ολυμπιακός (+28%, μ.ό. 7.740), Μιλάνο, Τσιμπόνα, Παρτίζαν, Τάου, Πρόκομ. Ο Παναθηναϊκός παρουσίασε μέσο όρο 10.212 εισιτήρια, αλλά και πτώση κατά 10 τοις εκατό! Οι κακομαθημένοι οπαδοί του αραίωσαν, όταν είδαν την ομάδα να κουτουλάει στα μέσα της περιόδου. Μετά έτρεχαν στο αεροδρόμιο για να ζητήσουν συγχώρεση.

Η Ευρωλίγκα ανοίγει τις πόρτες της στους λεφτάδες και στους επιτυχημένους του εμπορικού τομέα, ακόμα και αν χρειαστεί να καταστρατηγήσει τα αγωνιστικά κριτήρια. Στο μεταξύ, οι δύο μεγάλες ελληνικές ομάδες επιμένουν να προσκυνάνε την αλητεία και να κάνουν ένα άλμα προς τα πίσω, για κάθε διστακτικό βήμα προόδου που τολμούν να επιχειρήσουν. Το δε πρωτάθλημά μας, χρεωκοπημένο εδώ και χρόνια, στέλνει στην Ευρωλίγκα το -πέρα από την καλή του ομάδα- απόλυτο τίποτα που λέγεται Μαρούσι, των 603 εισιτηρίων στο περσινό EuroCup.

Ο Αρης, η μοναδική ομάδα που θα μπορούσε να διεκδικήσει προαγωγή με επιχείρημα την αφοσίωση των φιλάθλων του και την όποια εμπορική του δυναμική, κοιμάται τον ύπνο του δικαίου, όπως και ο ΕΣΑΚΕ. Ετσι έστρωσαν, οπότε ας μην παραπονιούνται.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube