Ήττα του προέδρου της FIA από τη FOTA (ένωση ομάδων) – ενιαίο πρωτάθλημα με ίδιους κανονισμούς αλλά λιγότερα έξοδα.
Ήταν αναμενόμενο. Όπως είχαμε γράψει τις προηγούμενες ημέρες, από τη στιγμή που το θέμα ήταν στα οικονομικά θα βρισκόταν λύση, διότι ουδείς θέλει να χάσει την «κονόμα». Ο Μάξ Μόσλεϊ στριμώχτηκε στα σχοινιά του ριγκ από την ανακοίνωση της περασμένης Παρασκευής, όταν η FOTA πρωί πρωί, πριν τα ελεύθερα δοκιμαστικά ενόψει του Γκραν Πρι του Σίλβερστοουν, εξήγγειλε αποχώρηση από τη Formula 1 και δημιουργία ξεχωριστού πρωταθλήματος. Πέραν αυτού οι δημοσκοπήσεις έγερναν προς την πλευρά των ομάδων, ενώ και οι θεατές του βρετανικού Γκραν Πρι την περασμένη Κυριακή «ψήφισαν» με τα πανό τους υπέρ της FOTA.
Επίσης, τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά δίκτυα που μεταδίδουν τους αγώνες της F1 (BBC, RTL) έδειχναν διατεθειμένα να ακολουθήσουν το πιο φθηνό πρωτάθλημα των ομάδων. Πίεση φαίνεται ότι άσκησε και ο συμπατριώτης του 69χρονου Μόσλεϊ, ο 78χρονος Μπέρνι Εκλεστοουν που διακινεί το χρήμα μια και έχει την εμπορική εκμετάλλευση του σπορ. Ο Μόσλεϊ το πρωί της Τρίτης, προχθές, ανέφερε ευθέως ότι όλες οι ενέργειες της FOTA είναι για να πλήξουν το γόητρό του κι όχι τόσο ότι διαφωνούν με αυτά που αποφάσισε η FIA, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου για να ισχύσουν του χρόνου. Τελικά, όπως φάνηκε κι αυτό ήταν αλήθεια.
Ο Μόσλεϊ έπειτα από πολύωρες συζητήσεις το βράδυ της Τρίτης με τον πρόεδρο της FOTA, Λούκα ντι Μοντεζέμολο και τον Μπέρνι Εκλεστοουν, κατάλαβε ότι έπρεπε αυτός να κάνει πίσω και έτσι χθες, αμέσως μετά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας στην έδρα της FIA στο Παρίσι, ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να θέσει τον προσεχή Νοέμβριο εν νέου υποψηφιότητα προέδρου στις εκλογές της FIA. Παράλληλα, τόνισε ότι δεν θα υπάρξει διάσπαση του πρωταθλήματος κι ότι επιτεύχθηκε συμφωνία με τις 8 ομάδες – αντάρτισσες της FOTA.
«Συμφωνήσαμε να μειώσουμε τα έξοδα. Στόχος είναι να επιστρέψουμε στο επίπεδο εξόδων της δεκαετίας του 1990, τα επόμενα δύο χρόνια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μόσλεϊ. Η ουσία είναι ότι θα περιοριστούν τα έξοδα το 2010 αλλά όχι στα 45 ευρώ, ενώ θα υπάρχει ενιαίος τεχνικός κανονισμός για όλες τις ομάδες , και τις 3 καινούργιες που μπαίνουν στο θεσμό: USF1, Campos, Manor, οι οποίες θα χρησιμοποιούν κινητήρα Cosworth αλλά διαφορετικό σασί. Οι κανονισμοί θα περιλαμβάνουν και τις αλλαγές που είχαν ψηφιστεί πριν τις 29 Μαϊου, όπως η απαγόρευση των πιτ στοπ (αλλαγές ελαστικών, ανεφοδιασμοί καυσίμου) και η μη χρήση θερμαντικών κουβερτών για τα ελαστικά.
Επίσης, όλες οι ομάδες αναγνώρισαν το αυτονόητο, ότι η FIA θα εξακολουθεί να έχει τη διοίκηση του σπορ χωρίς να γίνει γνωστό αν θα εκπροσωπούνται στη διοίκηση, αν δηλαδή θα έχουν άποψη που να συζητείται επίσημα. Αγνωστο επίσης παραμένει και αν θα πάρουν μεγαλύτερο μερίδιο από τα τηλεοπτικά έσοδα που διαχειρίζεται ο Εκλεστοουν. Επ’ αυτού ανακοινώθηκε ότι θα επεκταθεί η «Συνθήκη Ομόνοιας» μέχρι και το 2012. Παράλληλα ο Μόσλεϊ παρουσίασε κι επίσημα πλέον το ρόστερ των ομάδων του πρωταθλήματος του 2010.
FERRARI
McLAREN MERCEDES
BMW SAUBER
RENAULT
TOYOTA
TORO ROSSO
RED BULL
WILLIAMS TOYOTA
FORCE INDIA MERCEDES
BRAWN
CAMPOS COSWORTH
MANOR COSWORTH
TEAM US F1 COSWORTH