Λόγω της διεθνούς οικονομικής κρίσης αλλά και της εσωτερικής διστακτικότητας ή ανασφάλειας των καταναλωτών για αγορά αυτοκινήτου, οι πωλήσεις καινούργιων Ι.Χ. μειώθηκαν αρκετά από τον Οκτώβριο του 2008 και πολύ περισσότερο από την αρχή της χρονιάς. Για τα μεταχειρισμένα ούτε λόγος να γίνεται, μια και οι πωλήσεις καταγράφονται με το σταγονόμετρο, με αποτέλεσμα πολλές εταιρείες να οδηγηθούν σε λουκέτο.

Τούτων δοθέντων των εξελίξεων, λοιπόν, δεν πρέπει να γίνεται σύγκριση σε νούμερα ανάμεσα στα περσινά με τα φετινά, τόσο στο πρώτο πεντάμηνο όσο και στον μήνα Μάιο. Ενδεικτικά αναφέρω ότι στους πρώτους πέντε μήνες του 2008 πουλήθηκαν 132.046 μονάδες, έναντι 89.585 φέτος, δηλαδή περίπου 32% κάτω. Αντίθετα, πέρυσι τον Μάιο ταξινομήθηκαν 24.739 μονάδες, ενώ φέτος 25.997 μονάδες, ήτοι περίπου 5% παραπάνω.

Αυτό κάτι σημαίνει και έτσι πια οι συγκρίσεις θα πρέπει να περιοριστούν στα φετινά νούμερα, μήνα μήνα και δη μετά τη μείωση του τέλους ταξινόμησης κατά 50% (από αρχές Απριλίου) αλλά και των προσφορών που κάνουν οι εταιρείες των αυτοκινήτων προκειμένου να τονώσουν την αγορά. Και είναι αλήθεια ότι ενώ ο Απρίλιος φέτος κυμάνθηκε με 14.376 μονάδες στα όρια του Μαρτίου (13.373), ο Μάιος έκλεισε με πάνω από 11.600 αυτοκίνητα, κάτι που σημαίνει ότι έπιασαν τόσο οι ενέργειες του Υπουργείου Οικονομικών όσο και αυτές των εισαγωγέων αυτοκινήτων.

Μάλιστα, πολλές από τις εκδόσεις μοντέλων που βρίσκονταν στοκ στις αποθήκες της Ελευσίνας και του Ασπροπύργου έχουν ήδη εξαντληθεί, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να αποσύρουν τις προσφορές ή να τις επικεντρώσουν σε άλλες εκδόσεις που υπάρχουν ακόμα διαθέσιμες.

Είναι βέβαιο ότι εφόσον εξαντληθούν τα αποθέματα, οι εισαγωγείς θα σταματήσουν τις προσφορές κι αυτό είναι λογικό, διότι δεν μπορούν να κάνουν εκπτώσεις σε μοντέλα ή εκδόσεις αυτοκινήτων που πρόκειται να έρθουν στο εγγύς μέλλον από τα εργοστάσια. Οι εισαγωγείς έχουν μειώσει αρκετά τις παραγγελίες τους για μέχρι το τέλος της χρονιάς και με τις προσφορές έχουν έρθει στα όριά τους από πλευράς κερδοφορίας. Ορισμένες εταιρείες θα παρουσιάσουν οικονομική ζημία στο τέλος του έτους.

Το μέτρο της μείωσης του τέλους ταξινόμησης τελειώνει στις 7 Αυγούστου. Οι εισαγωγείς θα επιθυμούσαν να συνεχιστεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου ώστε να αποφύγουν τις περαιτέρω προσφορές-εκπτώσεις. Το Υπουργείο Οικονομικών δεν έχει εκφράσει άποψη και αυτό μάλλον θα το κάνει την τελευταία στιγμή. Λόγω της ρευστής κατάστασης όσοι θέλουν να αγοράσουν αυτοκίνητο ας το κάνουν τώρα. Διότι αργότερα ίσως να το πληρώσουν πιο ακριβά.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube