Τα επιτυχημένα στελέχη, είτε πρόκειται για γενικούς διευθυντές είτε για σχεδιαστές και μηχανικούς, είναι περιζήτητα, μολονότι βρισκόμαστε σε χαλεπούς καιρούς οικονομικά. Πριν από μερικές μέρες η Renault έκανε μια σπουδαία κίνηση αποκτώντας τον Λόρενς φαν ντεν Ακερ, τον οποίο έχω γνωρίσει και μάλιστα πρόπερσι είχα φιλοξενήσει συνέντευξή του στο περιοδικό «Active».
Η δουλειά του στη Mazda ήταν εξαιρετική και αφήνει πίσω σημαντική παρακαταθήκη. Είναι αυτός που έδωσε την τάση με τις ακμές του αμαξώματος και τη μάσκα-χαμόγελο που πια υιοθετείται σε όλα τα νέα Mazda. Ολα αυτά προέρχονται από αρκετά πρωτότυπα μοντέλα που παρουσίασε το τμήμα του στις τελευταίες διεθνείς εκθέσεις και οφείλω να πω ότι ήταν από τα καλύτερα, αν όχι τα πιο ελκυστικά στις Εκθέσεις της Γενεύης, της Φρανκφούρτης και του Παρισιού. Για τον λόγο αυτό δεν είναι καθόλου τυχαία η άνοδος των πωλήσεων της Mazda στην Ευρώπη, τα οποία και καλοστημένα αυτοκίνητα είναι, και ποιοτικά, και πολύ εμφανίσιμα. Και μην ξεχνάμε ότι το στυλ δημιουργεί την πρώτη εντύπωση στον υποψήφιο αγοραστή ενός αυτοκινήτου.
Ο 43χρονος Ολλανδός σπούδασε στο Πολυτεχνείο Delft της Ολλανδίας, στο οποίο πήρε «Master’s of Engineering», με εξειδίκευση στον βιομηχανικό σχεδιασμό. Ξεκίνησε την καριέρα του το 1990 ως σχεδιαστής στην εταιρεία Design System srl στο Τορίνο. Το 1993 μεταπήδησε στην Audi, σχεδιάζοντας εξωτερικά τμήματα αυτοκινήτων, και το 1996 προσλαμβάνεται ως επικεφαλής σχεδιαστής στην εταιρεία SHR Perceptual Management στις ΗΠΑ.
Το 1998 αναλαμβάνει επικεφαλής εταιρικού σχεδιασμού της Ford Motor Αμερικής στην Καλιφόρνια, το 2003 γίνεται υπεύθυνος σχεδιασμού της πλατφόρμας του Ford Escape στο σχεδιαστικό κέντρο του Μίτσιγκαν και το 2005 αναλαμβάνει επικεφαλής σχεδιαστής. Μέχρι τώρα κατείχε τη θέση του γενικού διευθυντή στο σχεδιαστικό κέντρο της Mazda στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας, με καθήκοντα υπεύθυνου εταιρικού σχεδιασμού. Ο Λόρενς φαν ντεν Ακερ αναλαμβάνει στη Renault από τις 15 Μαΐου καθήκοντα εκτελεστικού αντιπροέδρου και επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος. Περιμένουμε, λοιπόν, νέα τάση στα μελλοντικά Renault.