Σήμερα τα σπουδαία σχετικά με τη νομιμότητα ή όχι του διαχύτη δύο επιπέδων που χρησιμοποιούν οι ομάδες της Φόρμουλα 1 Brawn GP, Toyota και Williams. Το εφετείο του συμβουλίου της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου συνήλθε χθες στο Παρίσι και σήμερα θα ανακοινώσει την απόφασή του για το αν θα τιμωρηθούν οι ομάδες που προανέφερα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται (αφαίρεση νικών, βαθμών), ή θα παραμείνουν όλα ως έχουν.
Η FIA βρίσκεται σε ασφυκτικό κλοιό και η όποια απόφαση και κυρίως η αιτιολογία της απόφασης αυτής θα αναβαθμίσει ή θα υποβιβάσει το κύρος της. Πάντα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό αλλά και αλλού υπήρχαν παραθυράκια ή εφαρμογές των νόμων κατά το πνεύμα και όχι κατά το γράμμα.
Ομως τώρα έχουμε έντονες αντιδράσεις από άλλες τέσσερις ομάδες γι' αυτόν τον διαχύτη, οι οποίες έδειξαν να αιφνιδιάζονται από τα αποτελέσματα των τριών ομάδων στα τελευταία δοκιμαστικά και πολύ περισσότερο στους δύο μέχρι στιγμής αγώνες που έγιναν στη Μελβούρνη και την Κουάλα Λουμπούρ με ισάριθμες νίκες του Μπάτον με την Brawn.
Renault, Ferrari και Red Bull πριν από τον αγώνα της Αυστραλίας είχαν καταθέσει έφεση στην απόφαση των αγωνοδικών του Γκραν Πρι να κρίνουν νόμιμους τους διαχύτες. Στον αγώνα της Μαλαισίας προστέθηκε και η BMW Sauber και χθες όλες μαζί, επτά συν τη McLaren, η οποία δεν κατέθεσε ένσταση αλλά παρακολουθεί από κοντά το θέμα, προσπάθησαν να υπερασπιστούν τις απόψεις τους.
Δύσκολη η απόφαση για τη FIA. Ομως όλες οι θιγόμενες άμεσα ή έμμεσα ομάδες δεν κάθονται με σταυρωμένα χέρια (μέρες που είναι). Η Renault ανακοίνωσε επίσημα χθες ότι δουλεύει σε ένα σχέδιο διαχύτη και κάλεσε τη FIA να το εγκρίνει ή να το απορρίψει προκειμένου να προχωρήσει στην τελική μορφή του. Ισως, μάλιστα, αν προλάβει, να το χρησιμοποιήσει στις δοκιμές της Παρασκευής εν όψει του Γκραν Πρι της Κίνας την Κυριακή του Πάσχα.
Ταυτόχρονα πυρετωδώς δουλεύουν σχεδιαστές και μηχανικοί των υπόλοιπων ομάδων, προκειμένου να καλύψουν το χαμένο έδαφος. Η σημερινή απόφαση θα κρίνει πολλά, κυρίως για το παρόν του θεσμού, ήτοι το φετινό πρωτάθλημα.