Τον φάγαμε τον γάιδαρο και έμεινε η ουρά του. Χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, κατά τη διάρκεια της περιοδείας του στην Εγνατία Οδό έδωσε στην κυκλοφορία 17,5 νέα χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου. Συγκεκριμένα, πρόκειται για δύο σημαντικά τμήματα της Εγνατίας, από τη σήραγγα Δρίσκου μέχρι τον κόμβο του Αράχθου (2,5 χλμ.) που περιλαμβάνει και τη γέφυρα Αράχθου, και από τον κόμβο Μετσόβου μέχρι κόμβο Παναγιάς – Εξοδος προς Θεσσαλία (15 χλμ.).

Με τα τμήματα επιτυγχάνεται καλύτερη συγκοινωνία Θεσσαλίας και Ηπείρου μέσω της Εγνατίας και αποφεύγονται η Κατάρα και ο επικίνδυνος δρόμος μήκους 90 χλμ. Πλέον δεν θα ακούμε από τα δελτία καιρού όταν χιονίζει το γνωστό σλόγκαν «η κίνηση στην Κατάρα διεξάγεται με αλυσίδες». Πάλι θα χρειάζονται αλυσίδες στο συγκεκριμένο μέρος όταν χιονίζει, αλλά τώρα η κυκλοφορία θα είναι πολύ λιγότερη και τοπικού χαρακτήρα, χωρίς πολλά βαρέα οχήματα.

Επίσης, με την παράδοση των τμημάτων αυτών συντομεύεται η διαδρομή μέχρι τα Ιωάννινα κατά περίπου 1,5 ώρα . Το μέτωπο των έργων από τα Ιωάννινα μέχρι και τα Γρεβενά, μήκους 96 χλμ., είναι από τα μεγαλύτερα που υπάρχουν σε όλη την Ευρώπη και ένα από τα σημαντικότερα τμήματα της Εγνατίας Οδού, το δυσκολότερο κατασκευαστικά. Χωρίζεται σε δύο μέρη: το πρώτο μέρος ξεκινάει από τα Ιωάννινα και καταλήγει στην Παναγία, στα όρια μεταξύ Ηπείρου και Θεσσαλίας, και το δεύτερο μέρος ξεκινά από την Παναγία και καταλήγει στα Γρεβενά.

Ετσι, η Εγνατία οδός διασχίζει κάθετα την οροσειρά της Πίνδου, ενώνοντας την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Η περιοχή είναι γεωλογικά ασταθής και το αποτέλεσμα των έργων είναι εντυπωσιακό και δύσκολο, περιλαμβάνοντας 24 σήραγγες διπλού κλάδου με συνολικό μήκος 25,6 χλμ. Η μεγαλύτερη του Δρίσκου έχει μήκος 4.563 μ. και ακολουθεί η σήραγγα Μετσόβου, μήκους 3.570 μ. Επίσης υπάρχουν 18 γέφυρες με συνολικό μήκος 6,9 χλμ. (η μεγαλύτερη είναι του Αράχθου, μήκους 1.036 μ.), όπως και 10 ανισόπεδοι κόμβοι.

Γενικά το 40% του έργου είναι σήραγγες και γέφυρες. Σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι, απομένουν 31 χλμ. προς Γρεβενά για να ολοκληρωθεί ο άξονας της Εγνατίας Οδού. Τα μισά είναι σχεδόν έτοιμα και τα υπόλοιπα θα είναι έως το τέλος Απριλίου. Η παράδοση των τελευταίων έργων ίσως να είχε γίνει νωρίτερα, αν δεν είχαμε τη φετινή βαρυχειμωνιά.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube