Δυστυχώς στην Ελλάδα του 2009 υπάρχουν περιοχές που τα αυτοκίνητα δεν υπόκεινται σε έλεγχο καυσαερίων. Επρεπε να πάρει απόφαση το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών για να εφαρμοστεί το μέτρο της κάρτας ελέγχου καυσαερίων (ΚΕΚ) και στα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί στους νομούς Αρκαδίας και Χανίων.
Πέραν αυτού, το υπουργείο προωθεί ρύθμιση για αλλαγή των όρων και των προϋποθέσεων βάσει των οποίων τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί στους Νομούς Αιτωλοακαρνανίας, Μεσσηνίας, Γρεβενών, Ζακύνθου, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Λευκάδας, Κυκλάδων, Σάμου και Λασιθίου, θα εντάσσονται κι αυτά στον θεσμό της ΚΕΚ.
Συγκεκριμένα, ενώ μέχρι σήμερα απαιτείται ένα συνεργείο για να ελέγξει 3.000 οχήματα, με τη νέα ρύθμιση σε κάθε συνεργείο ελέγχου θα αντιστοιχούν τώρα 6.000 οχήματα. Πλέον θα χρειάζεται μικρότερος αριθμός συνεργείων σε κάθε νομό, προκειμένου να μην υπάρχει πρόβλημα στην ένταξη των νομών αυτών στον θεσμό της ΚΕΚ.
Εξάλλου, με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Ευριπίδης Στυλιανίδης, δίνεται η δυνατότητα στους αγρότες που διαθέτουν ελαφρύ επαγγελματικό Ι.Χ. (το λεγόμενο αγροτικό) να ρυμουλκούν τις μπαγκαζιέρες όπως επίσης και τις βάρκες που έχουν στην ιδιοκτησία τους!
Η απόφαση αυτή διευκολύνει μια μεγάλη κατηγορία αγροτών σε όλη τη χώρα στους οποίους μέχρι τώρα δεν επιτρεπόταν η ρυμούλκηση μπαγκαζιέρας ή βάρκας, διότι έπρεπε να διαθέτουν και επιβατικό αυτοκίνητο! Για μια ακόμη φορά το δυσκίνητο ελληνικό Δημόσιο είτε αδυνατεί να παρακολουθήσει τις εξελίξεις είτε τις διαπιστώνει πολλά χρόνια μετά.
Μάλλον λίγοι θα γνωρίζουν ότι τα τελευταία 4-5 χρόνια έχει γίνει πολύ της μόδας, κυρίως για τους νέους αγρότες ή τους ελεύθερους επαγγελματίες, να επιλέγουν πλούσια εξοπλισμένα (εφάμιλλα των Ι.Χ.) ελαφρά επαγγελματικά με μεγαλύτερη καμπίνα (king-cab) ή διπλοκάμπινα που ουσιαστικά μπορούν να μεταφέρουν 4 άτομα με κάπως λιγότερο χώρο στην καρότσα.
Τα προβλήματα πάντως με τις νομοθεσίες στα επαγγελματικά, και όχι μόνο, είναι πολλά. Ο κλάδος του αυτοκινήτου πρέπει να επαναπροσδιοριστεί. Στη χώρα μας ακόμη υπάρχουν μέτρα απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη, η φορολόγηση γίνεται ανάλογα με τα κυβικά και όχι τους ρύπους, πρατήρια με εναλλακτικά καύσιμα (βιοκαύσιμα, φυσικό αέριο) ακόμα περιμένουμε μολονότι ψηφίστηκε ο νόμος, ενώ τα κίνητρα για αγορά νέων, πολύ λιγότερο ρυπογόνων οχημάτων είναι ανύπαρκτα. Γι' αυτό και είμαστε ουραγοί της Ευρώπης.