Το να συζητάς συνεχώς για την πτώση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι σαν να μην αντιλαμβάνεσαι την πραγματικότητα. Δηλαδή, πώς θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, από τη στιγμή που η οικονομική κρίση έχει επιφέρει περισσότερους ανέργους αλλά και πολλοί από αυτούς που εργάζονται σε μεγάλες βιομηχανίες και μικρότερες επιχειρήσεις αισθάνονται ανασφαλείς;

Προφανώς σε όλες αυτές τις περιπτώσεις καταναλωτών η αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου περνά σε δεύτερη, ίσως και τρίτη μοίρα. Ομως, η αγορά αυτοκινήτου είναι σημαντική, συνεισφέρει στην εθνική οικονομία πολλών κρατών, απασχολεί δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους, ενώ σχετίζεται και με άλλους τομείς του κλάδου της αυτοκίνησης.

Τον Φεβρουάριο του 2009 πουλήθηκαν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης 968.159 νέα Ι.Χ., δηλαδή 18,3% κάτω από τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις νέες χώρες της Ε.Ε. (της Ανατολικής Ευρώπης) η πτώση ήταν 30,3%, πολύ μεγαλύτερη από το μείον 17,3% που σημειώθηκε στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης.

Γενικά το πρώτο δίμηνο πουλήθηκαν 1.933.021 νέα Ι.Χ., λιγότερα κατά 22,6% σε σχέση με το περσινό δίμηνο. Επιμέρους, ανά χώρα παρατηρήθηκαν διαφοροποιήσεις τον μήνα που πέρασε. Μοναδικός φάρος στην ομίχλη ήταν η αγορά της Γερμανίας που έκλεισε στο συν 21,5% εξαιτίας του προγράμματος απόσυρσης, μέσω του οποίου η κυβέρνηση επιδότησε την αγορά ενός νέου Ι.Χ.

Πέραν αυτού, επιδότηση έδωσε και η VW, γι' αυτό και οι πωλήσεις της επηρεάστηκαν ελάχιστα προς τα κάτω. Με όλα αυτά στη Γερμανία πουλήθηκαν 277.740 νέα Ι.Χ. τον Φεβρουάριο, ένα τεράστιο νούμερο, αναλογιζόμενοι την κατάσταση στις άλλες χώρες. Οριακά ανοδικά (+0,3%) έκλεισε και η μικρή αγορά του Λουξεμβούργου με 4.164 καινούργια αυτοκίνητα. Ολες οι υπόλοιπες χώρες της Δυτικής Ευρώπης πήραν την κατιούσα, από 83,6% στην Ισλανδία μέχρι 13,2% στη Γαλλία, της οποίας η αγορά ήταν τρίτη σε μέγεθος (152.066 μονάδες) μετά την Ιταλία (165.289) που κινήθηκε πτωτικά κατά 24,4%. Στην Ελλάδα η πτώση ήταν της τάξεως του 33% με 15.592 αυτοκίνητα τον Φεβρουάριο.

Στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης τη μεγαλύτερη μείωση είχε η Λετονία με 76,2% κάτω και τη μικρότερη η Τσεχία με μείον 7,7%. Ανοδικά κινήθηκε μόνο η Πολωνία με συν 7,3%. Οσον αφορά τις μάρκες, το μεγαλύτερο νούμερο πωλήσεων είχε η VW (111.984) και ήταν λογικό λόγω Γερμανίας. Ακολούθησε η Ford (81.650), η Renault (72.152), η Fiat (71.097) και η Opel (70.590).

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube