Η βιομηχανία αυτοκίνητων, κυρίως στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, πλήττεται. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν, υπήρξαν απολύσεις προσωπικού, έγιναν μειώσεις μισθών και ορισμένες εταιρείες κινδυνεύουν με χρεοκοπία, αν δεν στηριχθούν από κυβερνήσεις και τράπεζες. Οταν ξέσπασε η οικονομική κρίση, τον περασμένο Οκτώβριο, η Volvo μείωσε κι αυτή κατά εκατοντάδες τις θέσεις εργασίας σε ορισμένα εργοστάσια.

Τώρα, που οι πωλήσεις γενικά στην αυτοκινητοβιομηχανία παραμένουν πεσμένες (κοντά 40% κάτω), η Volvo επιχειρεί με ένα νέο σχέδιο να αντέξει την κρίση χωρίς να χρειαστεί να προχωρήσει σε περαιτέρω απολύσεις. Χθες ανακοίνωσε ότι υπέγραψε ένα μοναδικό σύμφωνο με τις τοπικές ενώσεις των εργαζομένων, το οποίο προβλέπει μειώσεις μισθών τόσο στους χαμηλόμισθους εργάτες με τα «λευκά και τα μπλε κολάρα», όπως χαρακτηριστικά ξεχωρίζουν στους τομείς εργασίας, όσο και στα υψηλόβαθμα στελέχη.

«Βρισκόμαστε σε μια εξαιρετική υποχώρηση παγκοσμίως των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων και χρειάζεται να αναλάβουμε δράση ώστε να περιορίσουμε τα κόστη μας. Εχουμε ένα καλό και ανοικτό διάλογο με τις ενώσεις των εργαζομένων. Το σύμφωνο, όπως πιστεύουμε όλοι μας, είναι ένα καλό μοντέλο για να εξασφαλίσουμε τις επιχειρήσεις μας και να αποφύγουμε απολύσεις εργαζομένων στην παρούσα φάση», ανέφερε ο Στέφεν Οντελ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Volvo Car Corporation.

Υστερα από τη μείωση του προσωπικού το περασμένο φθινόπωρο, η Volvo κατάφερε να πετύχει καλύτερη ισορροπία στα οικονομικά της. Τώρα με το νέο σχέδιο ελπίζει να κερδίσει περίπου 50 εκατ. δολάρια (39 εκατ. ευρώ) το 2009. Παράλληλα, θα μειώσει την παραγωγή αυτοκινήτων στα εργοστάσιά της. Το σύμφωνο θα έχει ισχύ από την 1η Απριλίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2009 και περιλαμβάνει: μείωση κατά 5% του μισθού των 40 υψηλόβαθμων στελεχών, περιορισμό κατά 1,5 ώρα την εβδομάδα του ωραρίου εργασίας, κανένα μπόνους αποδοχών το 2009 και το 2010, όπως και 45 λιγότερες ημέρες εργασίας στην παραγωγή μέχρι το τέλος του χρόνου, κάτι που σημαίνει 5% μείωση μηνιαίων αποδοχών για τους εργαζομένους.

Μπορεί όλα αυτά να μην ακούγονται ή να φαίνονται ευχάριστα, αλλά κάτι γίνεται ώστε να μη χρεοκοπήσουν οι εταιρείες και να παραμείνουν όσο το δυνατόν περισσότεροι εργαζόμενοι στις θέσεις τους. Διότι από τη στιγμή που έχει μειωθεί η ζήτηση αυτοκινήτων, αναγκαστικά περιορίζεται η παραγωγή, με τις συνέπειες που προανέφερα.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube