Τα νέα δεδομένα στον κλάδο της βιομηχανίας αυτοκινήτου επιταχύνουν ορισμένες εξελίξεις. Ο όμιλος PSA Peugeot-Citroen άρχισε να κάνει πιο γρήγορα βήματα στην προσπάθεια εξέλιξης ηλεκτρικών κινητήρων. Ηταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε το έξυπνο σύστημα start-stop που σβήνει τον κινητήρα σε στάση και τον θέτει αυτόματα σε λειτουργία με το πάτημα του συμπλέκτη, ώστε να εξοικονομείται καύσιμο και να μην εκπέμπονται πολλοί ρύποι.

Επίσης, στις διεθνείς εκθέσεις των τελευταίων δύο ετών σε Γενεύη, Φρανκφούρτη και Παρίσι παρουσίασε σημαντικές υβριδικές προτάσεις, όχι μόνο με συνδυασμό κινητήρα βενζίνης και ηλεκτροκινητήρα, αλλά και με κινητήρα πετρελαίου με ηλεκτρικό μοτέρ για ακόμα μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Τέτοια μοντέλα όπως τα Citroen DS5 HYbrid4 και Peugeot 3008 HYbrid4 προγραμματίζονται για το 2011.

Νωρίτερα ο όμιλος ετοιμάζεται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα Peugeot που θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2010. Σε συνεργασία με τη Mitsubishi θα παρουσιαστούν δύο ίδια αυτοκίνητα, που θα έχουν ως βάση το ηλεκτρικό Mitsubishi iMiEV (φωτό).

Το μοντέλο ήδη κάνει δοκιμές στο Παρίσι για να εξαχθούν τα τελικά συμπεράσματα και αναμένεται να ξεκινήσει πωλήσεις στην Ιαπωνία φέτος. Παρόμοιες συνεργασίες θεωρούνται επιτυχημένες. Θυμίζω ότι PSA και Toyota κατασκευάζουν από κοινού σε εργοστάσιο της κοινοπραξίας στην Τσεχία τρία ίδια μοντέλα: Peugeot 107, Citroen C1, Toyota Aygo. Οσον αφορά τη Citroen, και αυτή προγραμματίζει την παρουσίαση ενός ηλεκτρικού μοντέλου με βάση το εξαιρετικό ηλεκτρικό πρωτότυπο C-Cactus, το οποίο αποτελείται όλο κι όλο από 200 ίδια μέρη. Εξάλλου, ο όμιλος PSA συνεργάστηκε και με τη Venturi δίνοντας στα Γαλλικά Ταχυδρομεία 500 ηλεκτρικά Citroen Berlingo First, τα οποία δοκιμάζονται καθημερινά.

Πέραν αυτών, ο PSA συνεργάζεται και με τη Γαλλική Επιχείρηση Ενέργειας, αναπτύσσοντας μπαταρίες και συστήματα φόρτισης. Παράλληλα εστιάζει τις έρευνές του στην παραγωγή ενός πολυλειτουργικού plug-in υβριδικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Θα έχει λιγότερες μπαταρίες και θα χρησιμοποιεί ένα μικρό οικονομικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι μπαταρίες θα χαρίζουν εμβέλεια 50 χιλιομέτρων, αρκετή για τις καθημερινές ανάγκες και θα επαναφορτίζονται από πρίζα εύκολα (στη δουλειά, στο σπίτι, στο πάρκινγκ κ.ά.).

Σε μεγαλύτερες αποστάσεις θα συνεισφέρει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, που θα καταναλώνει ελάχιστα και θα εκπέμπει λίγα καυσαέρια. Ετσι λύνει το ζήτημα που αφορά τη μεγάλη εμβέλεια κίνησης, την οποία δεν διαθέτει ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά και τον μεγάλο χρόνο φόρτισης. Τέλος ο PSA θα παρουσιάσει τη δεύτερη γενιά Stop & Start το 2010.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube