Πρέπει να αρχίσουν ορισμένοι να… παίζουν με το τιμόνι. «Πάρτε το αλλιώς», που λέμε. Η διεθνής οικονομική κρίση έπληξε καίρια τον χώρο της βιομηχανίας αυτοκινήτου με αποτέλεσμα κυρίως οι αμερικανικοί όμιλοι να βρίσκονται σε δύσκολη θέση.

Ηδη η σουηδική Saab ανεξαρτητοποιείται από τον όμιλο της General Motors, δεχόμενη βοήθεια από τη σουηδική κυβέρνηση. Δεν αποκλείεται να γίνει κάτι ανάλογο και με την Opel που ανήκει στον ίδιο όμιλο από τη στιγμή που η καγκελάριος της Γερμανίας, Αγκελα Μέρκελ, αρνήθηκε να δώσει οικονομική στήριξη σε μια εταιρεία ξένων συμφερόντων (GM) που δεν ενδιαφέρεται να ρίξει ούτε ένα δολάριο στην Ευρώπη για τις μάρκες της, από αυτά που θα πάρει ως οικονομική βοήθεια από την αμερικανική κυβέρνηση. Προβλήματα ίσως υπάρξουν και γι' άλλες μάρκες.

Μάλλον αυτή η συρρίκνωση σε μεγάλους ομίλους σύντομα να αποτελέσει παρελθόν. Μπορεί να είχε προφανή στόχο τη μείωση των εξόδων, ώστε τα αυτοκίνητα να είναι φθηνά και προσιτά προκειμένου να τα αλλάζει ο κάτοχός τους ανά τρία, τέσσερα χρόνια, εν τούτοις αρχίζει πλέον να κουράζει η κατάσταση βλέποντας ίδια αυτοκίνητα με διαφορετικά σήματα. Δεν λέω, να γυρίσουμε ξανά στα μικρά εργοστάσια, αλλά κάπου χάθηκε η ιδιαιτερότητα της κάθε μάρκας. Κι ενώ όλα αυτά συμβαίνουν, στις αρχές Μαρτίου στη Γενεύη θα γίνει η φετινή έκθεση με λιγότερη προσέλευση δημοσιογράφων αλλά και επισκεπτών.

Το ενδιαφέρον του Τύπου δεν μειώθηκε, αλλά του κοινού ίσως, με τα οικονομικά να δυσχεραίνουν τα νοικοκυριά. Πάντως η μικρότερης εμβέλειας έκθεση της Βαρκελώνης ματαιώθηκε λόγω απροθυμίας των εταιρειών να στήσουν δαπανηρά περίπτερα. Στην Ελλάδα κατά πάσα πιθανότητα θα ακυρωθεί η διεθνής έκθεση του Νοεμβρίου.

Μέλη του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων δήλωσαν ανοικτά την πρόθεσή τους να μη συμμετάσχουν, λέγοντας μάλιστα ότι και ο ΣΕΑΑ πρέπει να μειώσει κατά 40% τα λειτουργικά έξοδά του, κάτι που έκανε ήδη η ΕΔΟΕ που είναι υπεύθυνη για την ανακύκλωση των οχημάτων, τα οποία δεν αποσύρονται με τον ρυθμό που θα έπρεπε.

Και μέσα σε όλα αυτά κάποιοι άρχισαν να διαδίδουν (ξανά) απόσυρση. Σε Ιταλία και Γερμανία μπήκε τώρα σε εφαρμογή το μέτρο με πολύ καλά αποτελέσματα, αλλά στην Ελλάδα «κουβέντα να γίνεται». Οι καταναλωτές περιμένουν «μπας και γλιτώσουν χρήματα» ενώ οι έμποροι «σκοτώνουν μύγες» και δεν έχει έρθει και ο Αύγουστος ακόμα που είναι παχιές. Η κυβέρνηση οφείλει να ξεκαθαρίσει μια και καλή τις προθέσεις της και οι εισαγωγείς να αναλάβουν επιτέλους το όποιο μερίδιο τούς αναλογεί από την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube