Οπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το τμήμα οδικής βοήθειας της ΕΛΠΑ (ΟΒΕΛΠΑ) παρουσιάζει τα στοιχεία που συνέλεξε το 2008 και αφορούν τους λόγους ακινητοποίησης ενός οχήματος. Με βάση τον ετήσιο απολογισμό, σε καθημερινή βάση εξυπηρετήθηκαν περισσότεροι από 600 οδηγοί από την ΟΒΕΛΠΑ και συνολικά 8.000 οδηγοί μεταφέρθηκαν με το αυτοκίνητό τους από τους γερανούς στο σημείο που επέλεξαν. Επίσης, περίπου 100 Ελληνες οδηγοί και οι οικογένειές τους εξυπηρετήθηκαν από τις συνεργαζόμενες με την ΕΛΠΑ εταιρείες οδικής βοήθειας σε διάφορες χώρες –κυρίως της Ευρώπης, αλλά και από την ΟΒΕΛΠΑ (π.χ. στις περιπτώσεις επαναπατρισμού αυτοκινήτων που ακινητοποιήθηκαν στο εξωτερικό λόγω σοβαρής βλάβης ή ατυχήματος, όπως προβλέπει το πρόγραμμα Ταξιδιωτικής Βοήθειας της ΕΛΠΑ).
Πέραν αυτών, ακόμα 3.000 αλλοδαποί οδηγοί δέχθηκαν υπηρεσίες από την ΟΒΕΛΠΑ στη χώρα μας. Μεταφέρθηκαν με γερανούς περισσότερα από 3.000 παλιά αυτοκίνητα στα κέντρα ανακύκλωσης. Αξιοσημείωτες είναι οι αιτίες που προκάλεσαν ακινητοποίηση οχήματος. Ποσοστό 42% αφορά πρόβλημα στο ηλεκτρικό σύστημα (μπαταρία, σύστημα ανάφλεξης, μίζα, σύστημα φόρτισης, εναλλάκτης κ.ά.), 10% ατύχημα στον δρόμο, 10% διάφορες βλάβες στον κινητήρα, 8% σύστημα μετάδοσης κίνησης (συμπλέκτης, δίσκος, κιβώτιο ταχυτήτων κ.ά.), 9% αλλαγή ελαστικού, 8% βλάβες στο σύστημα τροφοδοσίας (αντλία καυσίμου), 7% σύστημα κλιματισμού, 1,5% τιμόνι – ανάρτηση, 0,8% φρένα και 0,7% έλλειψη καυσίμου.
Σημειώνεται ότι από τις πιο συνηθισμένες αιτίες ακινητοποίησης των αυτοκινήτων το 2008, που δεν οφείλονται σε βλάβη του οχήματος αλλά σε υπαιτιότητα του οδηγού, εκτός από την απώλεια των κλειδιών (2 περιπτώσεις καθημερινά) και την έλλειψη βενζίνης (2-3 αυτοκίνητα την ημέρα), είναι η ακινητοποίηση αυτοκινήτου στην άμμο κάποιας παραλίας το καλοκαίρι ή στα χιόνια τον χειμώνα.
Στα περίεργα περιστατικά αναφέρονται περιπτώσεις, όπως αυτή που έπειτα από δυνατή βροχόπτωση ποντίκια βγήκαν από υπόνομο και έφαγαν ορισμένα καλώδια του αυτοκινήτου, το οποίο ήταν από πάνω, ή όπως αυτό που μια γάτα σφηνώθηκε στον κινητήρα και δεν μπορούσε να βγει. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ποσοστό μεγαλύτερο από 60% από τις βλάβες που παρουσιάζονται αποκαθίστανται επιτόπου.
Επειδή στην Ελλάδα είτε αμελούμε τα σέρβις είτε σκεφτόμαστε τα χρήματα και τα αφήνουμε για αργότερα, το 50% των βλαβών θα μπορούσαν να αποφευχθούν αν γινόταν στην ώρα του ο τακτικός έλεγχος του αυτοκινήτου, το σέρβις δηλαδή.