Χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, παρέδωσε στην κυκλοφορία 70 νέα χλμ. της Εγνατίας Οδού. Ο κυριότερος άξονας που ενώνει την Ευρώπη με την Ανατολή, ένα έργο τεράστιας στρατηγικής σημασίας και ανάπτυξης για την Ελλάδα, ολοκληρώνεται. Οι μελέτες ξεκίνησαν το 1970, στις αρχές της δεκαετίας του '80 παραδόθηκε το πρώτο ολοκληρωμένο τμήμα και σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά τελειώνει το έργο! Από τα 947 χλμ. της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων της κατασκευάστηκαν από το 2004 τα 509 χλμ (53,7% του έργου) στο δυσκολότερο μέρος που αντιστοιχεί στο πέρασμα της Πίνδου. Θεού θέλοντος, αλλά κυρίως καιρού επιτρέποντος, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα παραδοθούν και τα τελευταία 50 χλμ. δρόμου, ώστε να έχουμε ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους του Εβρου.

Οσον αφορά τα τμήματα που παραδόθηκαν στην κυκλοφορία, το τμήμα Στρυμόνας – Αγιος Ανδρέας Καβάλας (Μεσόγεια Χάραξη), τα 41 χλμ. εκτείνονται από τον Στρυμόνα ποταμό μέχρι την αρχή της παράκαμψης της Καβάλας. Αντικαθιστά την Παλαιά Εθνική Οδό (παραθαλάσσια), μειώνοντας την απόσταση κατά 10 χλμ., τον χρόνο ταξιδιού κατά 15 λεπτά και παρέχει ασφάλεια. Ο δρόμος, πλάτους 24,5 μ., έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση, ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα (New Jersey), 5 ανισόπεδους κόμβους, μία δίδυμη σήραγγα του Συμβόλου (1.150 μ.), γέφυρες –άνω διαβάσεις (800 μ.), κάτω διαβάσεις – οχετούς, παράπλευρο και κάθετο δίκτυο (70 χλμ.). Το 2ο τμήμα αφορά τον δρόμο από τη δυτική όχθη του Νέστου στον Παράδεισο Καβάλας μέχρι τον Α/Κ Βανιάνου (7 χλμ.) και έτσι ολοκληρώνεται η Εγνατία Οδός στη Θράκη. Περιλαμβάνει 3 γέφυρες διπλού κλάδου (550 μ.) και 1 σήραγγα διπλού κλάδου (300 μ.). Στο 3ο τμήμα, Α/Κ Αράχθου – Α/Κ Χρυσοβίτσας (Περιστερίου) 9 χλμ., αντικαθίστανται τα 15 χλμ. της παλαιάς Ε.Ο. Ιωαννίνων - Τρικάλων. Οταν τελειώσει και η γέφυρα του Αραχθου θα μειωθεί η απόσταση Ιωαννίνων - Μετσόβου κατά 11 χλμ. και ο χρόνος κατά 40 περίπου λεπτά.

Στο τμήμα υπάρχουν 2 γέφυρες διπλού κλάδου (650 μ.) και 2 σήραγγες (300 μ. και 2.400 μ.). Για την αποφυγή κατολισθήσεων έχουν διανοιχθεί 4 τεράστιες αποστραγγιστικές στοές. Το 4ο τμήμα, Α/Κ Μικροκάστρου – Α/Κ Αλιάκμονα (13 χλμ.), αποτελεί μέρος του κάθετου άξονα που ενώνει την Εγνατία Οδό με την Καστοριά και τα Ελληνο-Αλβανικά σύνορα. Αντικαθιστά τμήμα της παλαιάς Ε.Ο. Σιάτιστας Καστοριάς (19 χλμ.) και ελαττώνεται ο χρόνος ταξιδιού κατά τουλάχιστον 20 λεπτά. Το τμήμα διαθέτει 2 μεγάλες γέφυρες (500 μ.).

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube