Αλλαγή μόνο προσώπου ή και πολιτικής στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών; Αυτό απομένει να το μάθουμε στην πορεία, μια και σήμερα ορκίζεται η νέα κυβέρνηση, με τον μέχρι χθες υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστή Χατζηδάκη, να αναλαμβάνει το Υπουργείο Ανάπτυξης και στη θέση του να έρχεται ο Ευριπίδης Στυλιανίδης από το Υπουργείο Παιδείας. Ασχολούμενος με το ρεπορτάζ του ΥΜΕ οφείλω να πω ότι η συνεργασία του Κωστή Χατζηδάκη με τον Τύπο βρισκόταν σε πολύ καλό επίπεδο.

Μιλούσε τακτικά και όχι μόνο όταν είχε να πει κάτι, συζητούσε τα μείζοντα θέματα με δημοσιογράφους και εν γένει είχε αναπτύξει έναν πολύ καλό δίαυλο επικοινωνίας με τα Μέσα Ενημέρωσης. Παράλληλα, όμως, είχε τακτικές επαφές με τους φορείς του κλάδου του και στην εποχή του προχώρησε το νομοσχέδιο για σημαντικές αλλαγές στις μεταφορές. Αξιόλογη ήταν και η προσπάθεια ευαισθητοποίησης του κοινού σε θέματα οικολογικής οδήγησης. Αλλωστε, από την αρχή του μήνα οι εξετάσεις των νέων οδηγών περιλαμβάνουν ερωτήσεις και πρακτικές ασκήσεις για οικολογική – οικονομική οδήγηση.

Κινήσεις αναβάθμισης των μέσων μαζικής μεταφοράς έγιναν. Καθιερώθηκε η έξτρα λειτουργία του μετρό τις νύχτες της Παρασκευής και του Σαββάτου και έγιναν βήματα στις «πράσινες μεταφορές». Ξεκίνησαν πιλοτικά τα λεωφορεία από το Περιστέρι να μην κατεβαίνουν στο κέντρο, αλλά να πηγαίνουν στο σταθμό με το μετρό, στον Αγιο Αντώνιο. Ανακοινώθηκαν τρεις νέοι σταθμοί για τον ηλεκτρικό, οι οποίοι θα είναι έτοιμοι το 2010, όπως και δύο ποδηλατοδρόμοι στην Αθήνα. Στο θέμα της Ολυμπιακής, φλέγον ζήτημα για τη χώρα μας, εντός του Ιανουαρίου θα έχουμε τις τελικές προσφορές από τις εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον.

Στον ΟΣΕ ξεκίνησε εξυγίανση. Βήματα έγιναν και στον τομέα της πρόληψης των ατυχημάτων, με συνεχή μηνύματα από τα Μέσα Ενημέρωσης, καμπάνιες και συνεργασίες με διάφορους φορείς. Τα Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής άρχισαν να ξεχορταριάζουν, προωθείται δε διυπουργική επιτροπή με το Υπουργείο Παιδείας για το μάθημα της Κυκλοφοριακής Αγωγής στα σχολεία. Ευκαιρία είναι τώρα που αναλαμβάνει ο πρώην υπουργός Παιδείας να γίνει πράξη. Στον απολογισμό τα θετικά είναι πολύ περισσότερα από τα αρνητικά.

Τώρα από τον Ευριπίδη Στυλιανίδη, όπως και από οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο αναλάμβανε, περιμένουμε πολλά. Το μέτωπο της οδικής ασφάλειας είναι πάντα ανοικτό. Θρηνούμε καθημερινά συνανθρώπους μας και πρέπει να ενταθούν οι ενέργειες περιορισμού των ατυχημάτων. Χρειάζεται επίσης να ανανεωθεί με πιο ταχύ ρυθμό ο στόλος των λεωφορείων και να εντατικοποιηθούν οι προσπάθειες επέκτασης του τραμ στον Πειραιά, αλλά κυρίως του προαστιακού στο Λαύριο κι αλλού, ώστε να υπάρξει αποκέντρωση.

Θέλουμε επίσης ριζική ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων και δη των φορτηγών δημόσιας χρήσης, πολλά εκ των οποίων έχουν ηλικία άνω των 30 χρόνων. Θέλουμε πολλά και δεν θα αρκεστούμε σε λίγα…

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube