Η κρίση φέρνει προβληματισμούς κι όταν οι σκέψεις προχωρούν σε συζητήσεις και μάλιστα σε κορυφαίο επίπεδο, τότε όλα μπορούμε να τα περιμένουμε. Η διεθνής οικονομική συγκυρία επιβάλλει περιορισμό κλίμακας σε κάθε τομέα. Ο χώρος του αυτοκινήτου αποτελεί πια πεδίο «άμεσης δράσης» και πολλά περιθώρια για εγωισμούς κάθε είδους δεν υπάρχουν. Το πιο τρανό παράδειγμα είναι –σύμφωνα με δημοσίευμα της ιταλικής εφημερίδας «Milano Finanza»– οι επαφές μεταξύ Γαλλίας και Ιταλίας, όσον αφορά ενδεχόμενη συνεργασία δύο κορυφαίων κατασκευαστικών ομίλων, του PSA/Peugeot-Citroen και της Fiat. Οι πληροφορίες ήρθαν λίγες ημέρες μετά τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Fiat, Σέρτζιο Μαρκιόνε, ότι η ιταλική φίρμα χρειάζεται εταίρο για να επιζήσει της κρίσης που μαστίζει την αυτοκινητοβιομηχανία.

Ταυτόχρονα, ο Ιταλός πρωθυπουργός, Σίλβιο Μπερλουσκόνι, και ο Γάλλος πρόεδρος, Νικολά Σαρκοζί, συζητούν το ενδεχόμενο πιθανής συγχώνευσης. Κι αυτό διότι με την οικονομική κατάσταση που υπάρχει, οι ηγέτες των κρατών έχουν τεθεί επικεφαλής της προσπάθειας ενίσχυσης των βιομηχανιών τους με κεφάλαια ή με όποιον άλλο τρόπο κρίνουν συμφέροντα. Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, μια πιθανή συγχώνευση των δύο ομίλων θα δημιουργήσει ένα νέο όμιλο, ιδιαίτερα ισχυρό στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων και εξίσου δυνατό στα επαγγελματικά οχήματα και στα πολυμορφικά. Οι δύο όμιλοι συνολικά παρήγαγαν 6,2 εκατ. οχήματα τον περασμένο χρόνο, περίπου όσα η VW και ο όμιλος Renault-Nissan.

Αν τελικά επιτευχθεί συνεργασία, ο νέος όμιλος θα είναι ταυτόχρονα ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων μετά τις Toyota, General Motors και Ford. Πάντως από την πλευρά του ο όμιλος PSA αναφέρει ότι προς το παρόν δεν ενδιαφέρεται για τέτοια συγχώνευση, αλλά είναι διατεθειμένος να συζητήσει την επέκταση των συνεργασιών του. Από την πλευρά του ο Μαρκιόνε σε συνέντευξη που έδωσε στο «Automotive News Europe» επισήμανε ότι στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας τα επόμενα δύο χρόνια θα υπάρχουν μόνο έξι «παίκτες» σε παγκόσμιο επίπεδο, υπονοώντας φυσικά ότι θα γίνουν κι άλλες συγχωνεύσεις. Οσο για τον Τζον Ελκαν, μέτοχο της Fiat και εγγονό του ιδρυτή Ανιέλι, φέρεται να έχει συναντηθεί με τον Ιταλό πρωθυπουργό προφανώς για ευνόητους λόγους.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube