Οπως συμβαίνει με τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης που εναλλάσσονται (ανά εξάμηνο) στην προεδρία, κάτι ανάλογο παρατηρείται και στον Σύνδεσμο των Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών (ACEA). Το συμβούλιό του εξέλεξε νέο πρόεδρο τον Κάρλος Γκον, ο οποίος είναι πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της Renault. Θα αναλάβει τα καθήκοντά του από την 1η Ιανουαρίου του 2009, αντικαθιστώντας τον μέχρι σήμερα πρόεδρο Κριστιάν Στράιφ, πρόεδρο & διευθύνοντα σύμβουλο της PSA Peugeot Citroen. Ο Γκον καλείται να ηγηθεί σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, την πιο αβέβαιη μεταπολεμικά όσον αφορά την οικονομία διεθνώς. «Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει σήμερα δύο σημαντικές προκλήσεις.

Τη σοβαρή οικονομική κρίση που έχει ως αποτέλεσμα τη μεγάλη οικονομική συρρίκνωση και μια σημαντική στροφή στα οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων. Σε αυτό το πλαίσιο ένας αποτελεσματικός διάλογος με τα όργανα και τις κυβερνήσεις της Ε.Ε. είναι σημαντικότερος όσο ποτέ άλλοτε», δήλωσε ο Γκον, οριοθετώντας τις αναμενόμενες προτεραιότητες της θητείας του. Ο Γκον επανέλαβε τα αιτήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας για εκλογίκευση των αγορών με πίστωση, οικονομική ενίσχυση των στρατηγικών επενδύσεων και υιοθέτηση δέσμης κρατικών κινήτρων ώστε να οδηγήσουν σε ώθηση την αγορά.

«Είναι ζωτικής σημασίας ότι η βιομηχανία μας μπορεί να συνεχίσει τον κυριαρχικό της ρόλο στην ανάπτυξη της Ευρώπης σε τομείς όπως είναι οι επενδύσεις, η απασχόληση και η τεχνολογική υπεροχή», ανέφερε στις πρώτες του δηλώσεις. Από την πλευρά του ο απερχόμενος πρόεδρος επισήμανε: «Υπήρξε μια δυναμική χρονιά για τον ACEA, με τη νομοθεσία για τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα των επιβατικών αυτοκινήτων να βρίσκεται στην κορυφή της ημερήσιας διάταξης και να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της φιλόδοξης δέσμευσης της Ευρώπης για τη διαχείριση της ενέργειας και των κλιματολογικών αλλαγών».

Το βιογραφικό του Γκον είναι πλήρες επιτυχιών. Το 1978 προσελήφθη στη Michelin. Διετέλεσε από διευθυντής εγκαταστάσεων μέχρι και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Michelin Β. Αμερικής (1990). Το 1996, προσλαμβάνεται στη Renault ως εκτελεστικός αντιπρόεδρος. Τον Ιούνιο του 1999 αναλαμβάνει τη θέση του γενικού διευθυντή της Nissan Motor, πρόεδρος το 2000 και διευθύνων σύμβουλος το 2001. Από τον Μάιο του 2005 κατέχει την παρούσα θέση στη Renault και την αντίστοιχη στη Nissan.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube