Παραδόθηκε στην κυκλοφορία το τελευταίο κομμάτι της Εγνατίας Οδού στον Νομό Θεσπρωτίας, από τον ανισόπεδο κόμβο Νεοχωρίου μέχρι το Ελευθεροχώρι, μήκους 9 χλμ. Πλέον οι διερχόμενοι δεν θα περνούν από τη Σκάλα Παραμυθιάς, εξοικονομώντας περίπου 20 λεπτά χρόνου. Το έργο περιλαμβάνει τέσσερις γέφυρες συνολικού μήκους 1.200 μ. και διπλού κλάδου. Πιο χαρακτηριστική είναι η χαραδρογέφυρα Γ4 (188 μ.) που αποτελείται από συνεχή σύμμεικτο φορέα τριών ανοιγμάτων, η πρώτη τέτοιου τύπου στο συγκεκριμένο έργο.
Υπάρχουν επίσης 4 σήραγγες 2.300 μ. Το τμήμα διασχίζει μια περιοχή ασταθούς κατολίσθησης (Κρυσταλλοπηγή) και για αποφευχθούν πιθανές κατολισθήσεις διανοίχθηκε μια αποστραγγιστική στοά 835 μ. εσωτερικής διαμέτρου 2 μ. Διαθέτει πολλές ακτινωτές αποστραγγιστικές γεωτρήσεις ώστε να απομακρύνονται τα υπόγεια ύδατα για τη σταθεροποίηση της περιοχής.
Αυτή η μέθοδος ακολουθείται για πρώτη φορά σε έργο στη χώρα μας. Πέραν αυτών, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, που επιθεώρησε την παράδοση του έργου, έδωσε εντολή να κατασκευαστούς ειδικές έξοδοι, πιο κοντινές στον αυτοκινητόδρομο, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα χωριά της περιοχής Παραμυθιάς, Λάκκα Σουλίου και Σαλονίκη.
Μέχρι τον Ιανουάριο όλη η Εγνατία Οδός θα δοθεί στην κυκλοφορία, έστω κι αν χρειαστεί ορισμένα κομμάτια να λειτουργούν για λίγο μόνο με μία λωρίδα κυκλοφορίας. Απομένει να ολοκληρωθούν έργα σε Ηπειρο (29 χλμ.), Δυτική Μακεδονία (31 χλμ.), Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (48 χλμ.). Η Εγνατία Οδός, ένα εθνικό έργο με τεράστια σημασία για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας, είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος διεθνών προδιαγραφών μήκους 670 χλμ.
Διασχίζει οριζόντια τη Β. Ελλάδα από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Εβρου και περιλαμβάνει κάθετους άξονες 300 χλμ. Θα κοστίσει 6,5 δισ. ευρώ (2,5 δισ. κοινοτική συγχρηματοδότηση) και αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος επιβαρύνθηκε από τις σήραγγες και τις γέφυρες. Ειδικά για το τμήμα Μετσόβου – Παναγιάς (15 χλμ.) το κάθε χιλιόμετρο κόστισε 30 εκατ. ευρώ.
Στην Εγνατία Οδό θα λειτουργήσουν 13 σταθμοί διοδίων, με τη χρέωση να γίνεται σύμφωνα με τη χιλιομετρική απόσταση που διανύεται από το όχημα. Καταλήγοντας, σημαντικά έργα θα γίνουν και στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, τόσο για προσέλκυση μεγαλύτερων πλοίων όσο και για υποδομές (υδραυλικά έργα, οδοποιία, χώροι στάθμευσης, διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου).