Παρά τη διεθνή οικονομική συγκυρία ύφεσης που ταλανίζει πολύ την αυτοκινητοβιομηχανία, δεν λείπουν τα επενδυτικά σχέδια, αυτά κυρίως που έχουν να κάνουν με την προσπάθεια μείωσης των εκπομπών ρύπων. Η Ford ετοιμάζεται να αναπτύξει στο υπάρχον εργοστάσιο κινητήρων που έχει στην Ουαλία μια νέα μονάδα παραγωγής σύγχρονων τετρακύλινδρων, turbo βενζινοκινητήρων 1.6 λίτρων, που θα έχουν απόδοση από 150 ίππους και πάνω. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να χτυπήσει στα ίσα τη VW και τον όμιλο Fiat – Alfa Romeo – Lancia που συνεργάζεται με τον όμιλο BMW και έχουν ανάλογου κυβισμού κινητήρες, χρησιμοποιώντας είτε μόνο στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων είτε και μηχανικό υπερσυμπιεστή. Η Ford θα επενδύσει για τον λόγο αυτό 70 εκατ. λίρες στο εργοστάσιο των 2.000 εργαζομένων, που έχει απορροφήσει τα τελευταία πέντε χρόνια 315 εκατ. λίρες (13,4 εκατ. συνεισφορά η κυβέρνηση της Ουαλίας) και παράγει σχεδόν 1.000.000 κινητήρες τον χρόνο. Οι νέοι κινητήρες 1.6 λίτρων θα μπουν στην παραγωγή μέσα σε δύο χρόνια και κατά πάσα πιθανότητα θα εφοδιάσουν αρχικά το νέο Focus του 2010.
Με το χαρακτηριστικό γνώρισμα EcoBoost, με άμεσο ψεκασμό και υπερσυμπιεστή, θα ανοίξουν τον δρόμο και για μικρότερου κυβισμού ανάλογους κινητήρες της μάρκας. Αυτοί οι βενζινοκινητήρες της Ford υπόσχονται ότι θα καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο (κατά 20%) από τους τωρινούς, μεγαλύτερου κυβισμού – παρόμοιας ιπποδύναμης, εκπέμποντας παράλληλα λιγότερα καυσαέρια (15% μειωμένο διοξείδιο του άνθρακα). Ταυτόχρονα θα έχουν αυξημένη ισχύ, προσφέροντας ευχαρίστηση στον δρόμο. Η Ford με τους κινητήρες αυτούς σκοπεύει να αποτελέσει μία ισχυρή εναλλακτική λύση έναντι των υβριδικών εκδόσεων (κινητήρες βενζίνης σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα) και των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που καταναλώνουν αρκετά λιγότερο καύσιμο από τους βενζινοκινητήρες.
Οι κινητήρες EcoBoost θα προστεθούν στην υπάρχουσα γκάμα οχημάτων Ford ECOnetic με οικονομικούς, χαμηλών εκπομπών CO2 κινητήρες πετρελαίου που λανσαρίστηκαν φέτος – τα Focus ECOnetic (115 γρ./χλμ. CO2), Mondeo (139 γρ.) και νέο Fiesta (98 γρ.). Εξάλλου, ο πιο πρόσφατος κινητήρας που προστέθηκε στο εργοστάσιο της Ουαλίας ήταν ο 3.2 lt το 2006, εξακύλιδρος εν σειρά, τον οποίο χρησιμοποιεί η Volvo στα μοντέλα της (μέλος του ομίλου Ford). Συνολικά το εργοστάσιο της Ουαλίας έχει εύρος παραγωγής με τετρακύλινδρους, εξακύλινδρους και οκτακύλινδρους βενζινοκινητήρες με κυβισμούς μεταξύ 1.25 και 4.4 λίτρων.