Στον τομέα των ελαστικών έχουν γίνει περιβαλλοντικά άλματα από τις κορυφαίες εταιρείες. Μία από αυτές είναι η Michelin, ένας παγκόσμιος γίγαντας με παρουσία σε περισσότερες από 170 χώρες, 69 σημεία παραγωγής στον κόσμο και τεχνολογικά κέντρα σε 3 ηπείρους (Ευρώπη, Β. Αμερική, Ασία).

Διαθέτει δύο φυτείες καουτσουκόδεντρων στη Βραζιλία, 113.529 εργαζόμενους (2007) και ετήσια παραγωγή 191 εκατ. ελαστικά και 17 εκατ. χάρτες & οδηγούς (2007).

Η Michelin κατασκευάζει τα ελαστικά της με πιστοποίηση ISO 14001, δηλαδή πέτυχε κατανάλωση πόρων κατά 20%, περιόρισε την απαιτούμενη ενέργεια κατά 7%, το νερό κατά 10%, τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 10% και τα απορρίμματα κατά 60%.

Μέσω του προγράμματος Challenge Bibendum συνενώνει όλους τους πρωταγωνιστές των οδικών μεταφορών, σε διεθνή κλίμακα, ενώ με τους πράσινους μετρητές σε Βερολίνο, Νέα Υόρκη, Παρίσι και Σανγκάη δείχνει την εξοικονόμηση καυσίμων και τη μείωση εκπομπών ρύπων ανά δευτερόλεπτο (!) που έχουν επιτευχθεί από το 1992, όταν η Michelin παρουσίασε τα νέα της ελαστικά με μειωμένη αντίσταση κύλισης. Σήμερα κυκλοφορούν περίπου 830 εκατ. οχήματα σε όλο τον κόσμο και μέχρι το 2030 αναμένεται να φθάσουν στο 1,5 δισ.

Συνεπώς και η βιομηχανία ελαστικών υποχρεούται να συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η Michelin, από το 1992 με πωλήσεις πάνω από 600 εκατ. «πράσινων» ελαστικών παγκοσμίως, εξοικονόμησε 10 δισ. λίτρα καυσίμου και 25 εκατ. τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Με τη νέα νομοθεσία που θέλει έως το 2012 ο μέσος όρος εκπομπών ρύπων ανά μάρκα αυτοκινήτων να είναι 130 γρ./χλμ CO2, η Michelin με το νέο Energy Saver που παρουσιάστηκε φέτος βοηθά προς αυτή την κατεύθυνση.

Με το ελαστικό αυτό περιορίζεται η κατανάλωση, άρα και οι ρύποι, και έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Σημειώνω ακόμα ότι ένα στα πέντε γεμίσματα του ρεζερβουάρ των επιβατικών και ένα στα τρία των φορτηγών καταναλώνονται μόνο για τα ελαστικά! Σήμερα το 59% των ελαστικών Michelin είναι «πράσινα».

Καταλήγοντας, η μάρκα έχει αναπτύξει μια ευρύτερη περιβαλλοντική πρωτοβουλία, η οποία στη χώρα μας βρίσκει εφαρμογή στη συνεργασία με την «Plant a Tree», δενδροφυτεύοντας μια μεγάλη περιοχή στην Κασσάνδρα της Χαλκιδικής, ενημερώνοντας παράλληλα τους καταναλωτές για την κλιματική αλλαγή και το αυτοκίνητο.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube