Διάβαζα χθες στον οικονομικό Τύπο για μεγάλη υποχώρηση στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα και μου φάνηκε σαν να είμαστε αστροναύτες που μείναμε ένα χρόνο στο διάστημα και επιστρέφοντας διαπιστώσαμε ότι υπάρχει οικονομική κρίση ή ύφεση, όπως πολλοί ισχυρίζονται, στον κόσμο. Ελάχιστοι επισημαίνουν ότι λογικά υπάρχει πτωτική πορεία στις πωλήσεις Ι.Χ., μια και το αυτοκίνητο μπορεί μεν να αποτελεί διακαή πόθο του Ελληνα, αλλά από την άλλη τώρα μοιάζει περισσότερο σαν είδος πολυτελείας.

Εδώ στα σούπερ μάρκετ έχουν μειωθεί οι ποσότητες προϊόντων που παίρνουν οι καταναλωτές και στα περίπτερα δεν αγοράζουν αναψυκτικά. Το αυτοκίνητο θα σκεφτούν; Ηρθε ο καιρός να κάνουμε λογικές αγορές γνωρίζοντας μέχρι πού φθάνει το χέρι μας και πόσο βαθιά είναι η τσέπη μας. Αν θέλουμε αυτοκίνητο επειδή το έχουμε ανάγκη και μας εξυπηρετεί, να το πάρουμε. Αλλά να ξέρουμε πώς και πότε θα το πληρώσουμε.

Επιστρέφοντας, Τετάρτη απόγευμα, από το γραφείο στο σπίτι, το μποτιλιάρισμα στην άνοδο του Κηφισού ήταν απίστευτο. Και αυτό είναι λογικό, μια και κάθε χρόνο πωλούνται 280.000 καινούργια αυτοκίνητα. Μόνο πέρυσι αποσύρθηκαν 50.000 και τις προηγούμενες χρονιές ελάχιστα. Προχθές το βράδυ ρώτησα τον Θάνο Παπαδόπουλο, διευθύνοντα σύμβουλο της εισαγωγικής εταιρείας των αυτοκινήτων Ssangyong και μέλος του ομίλου Θεοχαράκη, αν μαζί με το Ssangyong που δίνει δώρο ενα Matiz, προσφέρει και γκαράζ μαζί! Γελάσαμε και προβληματιστήκαμε ταυτόχρονα, διότι μπορεί να είναι καλή εμπορική κίνηση, αλλά δημιουργεί και αυξημένη κίνηση στον... δρόμο.

Τώρα, όσον αφορά τα νούμερα των πωλήσεων, το δεκάμηνο φέτος έκλεισε με 245.902 καινούργια Ι.Χ. μέσω των εισαγωγέων αντιπροσώπων, διότι υπάρχουν και καινούργια από ανεξάρτητους εμπόρους. Ητοι 1,4% κάτω έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος, αλλά οι τρεις τελευταίοι μήνες (Αύγουστος, Σεπτέμβριος, Οκτώβριος) καταγράφουν μεγαλύτερη μείωση. Πάντως, μέχρι το τέλος του χρόνου η πτώση δεν θα είναι μεγάλη, με την ανησυχία να μεταφέρεται στο πρώτο τρίμηνο του 2009.

Περίπου 1,9% κάτω είναι και οι πωλήσεις των ελαφρών επαγγελματικών (19.665) στο δεκάμηνο. Αντίθετα, αυξημένες είναι οι πωλήσεις μοτοσικλετών κατά 1,5% (92.311), μολονότι ο Οκτώβριος έναντι του Σεπτεμβρίου είχε θεαματική μείωση από 9.884 σε 7.018 μοτό. Εκεί όμως που υπάρχει μεγάλο ζήτημα είναι στις πωλήσεις μεταχειρισμένων. Ο Οκτώβριος φέτος, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό, είναι κάτω από το 34%. Στα μεταχειρισμένα δεν υπάρχουν ίδιες χρηματοδοτήσεις με τα καινούργια και παρατηρείται πληθώρα εισαγωγών.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube