Εδώ και πέντε μέρες όσοι κινούνται στην Εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας θα έχουν διαπιστώσει αλλαγές στο λεγόμενο Πέταλο του Μαλιακού. Κι αυτό διότι δόθηκε στην κυκλοφορία ολοκληρωμένο πλέον το τμήμα Σκάρφεια – Θερμοπύλες, μήκους 17,4 χλμ. Τον Νοέμβριο του 2007 είχαν δοθεί στην κυκλοφορία τα 12,5 χλμ. και τώρα τα υπόλοιπα 5 χλμ. Το συγκεκριμένο τμήμα παραδόθηκε ένα μήνα νωρίτερα, επειδή τα διάφορα γεωλογικά προβλήματα αντιμετωπίστηκαν με ασφάλεια με την τεχνολογία των ελαφρών επιχωμάτων από διογκωμένη πολυστερίνη, που εφαρμόζεται σε πολλές χώρες της Ευρώπης.
Ολοκληρώθηκε συνεπώς το μεγαλύτερο και πιο επικίνδυνο τμήμα, μήκους 54 χλμ., από τα 77 χλμ. του συνολικού μήκους του έργου. Το αιματοβαμμένο ή φονικό Πέταλο έχει μετατραπεί στο μεγαλύτερο μέρος σε σύγχρονο, κλειστό και ασφαλή αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (η μία είναι ΛΕΑ), έχοντας ανάμεσα διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας. Σε εξέλιξη βρίσκονται και τα υπόλοιπα τμήματα του έργου. Το τμήμα Νέα Κοίτη Σπερχειού – Ανισόπεδος Κόμβος Ροδίτσας, μήκους 4,1 χλμ., θα ολοκληρωθεί, σύμφωνα με τον συμβατικό του χρόνο, τον Αύγουστο του 2009.
Επίσης, το τμήμα Στυλίδα – Ράχες, μήκους 19,2 χλμ., που περιλαμβάνει τις παρακάμψεις της Στυλίδας και του Καραβόμηλου, θα ολοκληρωθεί λογικά τον Σεπτέμβριο του 2010. Το σύνολο των έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ στο Πέταλο του Μαλιακού έχουν προϋπολογισμό 800 εκατ. ευρώ και είναι από τα μεγαλύτερα έργα που γίνονται στην Ελλάδα με δημόσιους πόρους. Εξάλλου, δύο ακόμη μεγάλα έργα στρατηγικής σημασίας του προγράμματος «Δρόμων Ανάπτυξης» κατασκευάζονται με τη μέθοδο των συμβάσεων παραχώρησης και έχουν άμεση διασύνδεση με το Πέταλο του Μαλιακού.
Το καλοκαίρι ξεκίνησε η κατασκευή του οδικού άξονα Ράχες Μαλιακού – Κλειδί Ημαθίας, κόστους 1,3 δισ. ευρώ, η οποία θα ολοκληρώσει τον κεντρικό οδικό άξονα της χώρας (Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης) στα πιο δύσκολα σημεία του (Πλαταμώνας – Τέμπη), με σήραγγες συνολικού μήκους 23 χλμ. και γέφυρες 700 και 500 μ. Τον άλλο μήνα αρχίζει η κατασκευή του Ε-65, του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας. Ο εντελώς νέος δρόμος 175 χλμ. θα συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα, τον ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό από τη Λαμία, διασχίζοντας τη θεσσαλική πεδιάδα.
Εχει προϋπολογισμό 1,6 δισ. ευρώ, διπλάσιο από το κόστος της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. Μακάρι και τα διόδια να μην αυξηθούν πριν καν αρχίσουν τα τελευταία έργα.