Το εθνικός «αερομεταφορέας» θα παραμείνει στη συνείδηση όλων όσοι ταξιδέψαμε και ταξιδεύουμε με την Ολυμπιακή, ωστόσο στο εξής δεν θα υπάρχει κρατική συνέργεια. Χθες ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστής Χατζηδάκης, παρουσίασε το πρόγραμμα εξυγίανσης ή αποκρατικοποίησης της διάσημης αλλά υπερχρεωμένης εταιρείας με τους πέντε Ολυμπιακούς κύκλους, την οποία δημιούργησε ο Αριστοτέλης Ωνάσης.

Με την κατάσταση να έχει φθάσει στο απροχώρητο και με τον κίνδυνο συνεχών προστίμων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπήρξε συμφωνία με την ελληνική κυβέρνηση για το σχέδιο αποκρατικοποίησης. Βέβαια, η Ε.Ε., διενεργώντας ελέγχους, διαπίστωσε ότι το διάστημα 2005-2007 η Ολυμπιακή Αεροπορία και οι Ολυμπιακές Αερογραμμές έλαβαν κρατική ενίσχυση 850 εκατ. ευρώ (τόση υπολογίζεται), κάτι που αντιτίθεται με την κοινή αγορά.

Αν επαληθευτούν οι έλεγχοι, θα πέσουν πρόστιμα. Τώρα, όσον αφορά το σχέδιο αποκρατικοποίησης, που αποτελεί για τον υπουργό «μεγάλη διαρθρωτική παρέμβαση» για ένα μείζον ζήτημα που ταλαιπωρεί εδώ και 30 χρόνια τη χώρα, προβλέπεται ότι οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θα διαλυθούν ως εταιρεία και θα αντικατασταθούν από την ήδη συσταθείσα Πάνθεον και δύο ακόμα εταιρείες που θα αναλάβουν την επίγεια εξυπηρέτηση και την τεχνική βάση. Η Πάνθεον θα λειτουργήσει με λιγότερο προσωπικό και θα εκτελεί λιγότερα δρομολόγια, περίπου το 65% των προηγούμενων.

Τα δρομολόγια της λεγόμενης άγονης γραμμής δεν θα θιχτούν (κοινοτική υποχρέωση), αλλά θα σταματήσουν γραμμές του εξωτερικού και ίσως οι υπερατλαντικές πτήσεις. Το προσωπικό των περίπου 8.000 εργαζομένων θα απολυθεί και οι νέες ιδιωτικές εταιρείες θα μπορούν να επαναπροσλάβουν άτομα, αλλά με νέες συμβάσεις. Η εταιρεία θα χρησιμοποιεί το σήμα και το όνομα της Ολυμπιακής.

Επίσης, 2.500 παλαιοί εργαζόμενοι ή θα φύγουν με εθελούσια έξοδο, έχοντας όλα τα προνόμια, ή θα προσληφθούν σε άλλες εταιρείες του Δημοσίου. Η επιλογή των ιδιωτικών εταιρειών θα πρέπει να γίνει μέχρι το τέλος του 2008 και η ιδιωτικοποίηση μέχρι τέλος του 2009. Ασχετο, αλλά και σχετικό με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Φίλοι μου έψαχναν για πρακτορείο του ΟΠΑΠ εκεί, να παίξουν στοίχημα με την έμπνευση της τελευταίας στιγμής πριν από την πτήση. Κι όμως, υπάρχει, στον σταθμό του προαστιακού στο αεροδρόμιο, είναι έτοιμο αλλά κλειστό, άγνωστο γιατί. Ας γίνει κάτι, επειδή ως Ελληνες είμαστε πάντα της τελευταίας στιγμής, ακόμα και στο στοίχημα.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube