Ενδιαφέρουσες είναι οι αλλαγές που προτείνονται από το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών που κατατέθηκε στη Βουλή και ρυθμίζει θέματα μεταφορών. Αντιμετωπίζει αρκετές εκκρεμότητες και λαμβάνει υπόψη τις τεχνολογικές και περιβαλλοντικές εξελίξεις που παρατηρούνται. Παράλληλα, η ελληνική νομοθεσία εναρμονίζεται με την κοινοτική. Στις επιμέρους διατάξεις καταρτίζεται ένα εύχρηστο εγχειρίδιο για τον πολίτη ώστε να γνωρίζει ζητήματα της καθημερινότητάς του, όπως για παράδειγμα τη διαδικασία απόκτησης διπλώματος οδήγησης, άδειας κυκλοφορίας οχήματος, ελέγχους ΚΤΕΟ και κάρτας ελέγχου καυσαερίων, η οποία από την 1η Ιανουαρίου του 2011 θα είναι υποχρεωτική για όλα τα οχήματα (και τα δίκυκλα που εξαιρούνταν) σε όλη την Ελλάδα.
Θα την προμηθεύονται από τα ΚΤΕΟ (δημόσια και ιδιωτικά), όπως και από τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Επίσης, θεσμοθετείται η μόνιμη επιτροπή για τις «πράσινες» μεταφορές στο ΥΜΕ, που θα προωθεί μέτρα για καθαρότερες και φιλικότερες προς το περιβάλλον μεταφορές. Εξάλλου, τα συνεργεία διαχωρίζονται πλέον σε εκείνα που εξυπηρετούν μοτοσικλέτες, μοτοποδήλατα και Ι.Χ. έως 3,5 τόνους και σε αυτά άνω των 3,5 τόνων, όπως λεωφορεία και φορτηγά, ενώ εισάγονται διατάξεις για να μπορούν να εξυπηρετούν και οχήματα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά αέρια καύσιμα, όπως το φυσικό αέριο.
Αυτό το φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο θα μπορούμε στο εξής να το βρούμε και σε πρατήρια υγρών καυσίμων (μεικτής χρήσης) ή σε όσα είχαν ήδη δεξαμενές αποθήκευσης υγραερίου. Στην Ελλάδα ορισμένες μάρκες πρόλαβαν και έφεραν αυτοκίνητα που λειτουργούν με φυσικό αέριο ή και με βενζίνη (π.χ. Mercedes). Ετσι, επιτρέπεται και η κυκλοφορία ταξί φυσικού αερίου και υγραερίου άνω των 1.200 κ.εκ. Οι μετατροπές καυσίμου γίνονται εύκολα ή μπορούν να παραγγελθούν εξαρχής καινούργια ταξί.
Για τους οδηγούς ταξί αναπροσαρμόζονται τα διοικητικά πρόστιμα (300 ευρώ για άδεια οδήγησης που έληξε, 2.000 ευρώ για όσους δεν έχουν άδεια, τρίμηνη αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας) και αυξάνεται το όριο ηλικίας (67 χρόνια). Ρυθμίσεις υπάρχουν ακόμη για τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ (χώροι εγκατάστασης), για τους εκπαιδευτές οδήγησης (πιστοποιητικό κατάρτισης και από τον υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων), για τον ΚΟΚ (ατομική ευθύνη για ζώνη και κράνος από οδηγό-συνεπιβάτες), για τα εμπορευματικά κέντρα (ίδρυση νέων στην περιφέρεια), για τον έλεγχο των οχημάτων και για τις σιδηροδρομικές και αεροπορικές μεταφορές.