Με την παρουσία του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστή Χατζηδάκη, ενεργοποιήθηκε χθες η ηλεκτροκίνηση του τμήματος Λιτόχωρο – Λάρισα και ενοποιείται το ηλεκτροκινούμενο δίκτυο Ειδομένη – Θεσσαλονίκη – Λάρισα, μήκους 260 χλμ. Η ηλεκτροκίνηση του τμήματος Θεσσαλονίκη - Λιτόχωρο λειτουργεί ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2007. Μέχρι τα τέλη του 2008 θα φτάσει μέχρι τον Δομοκό. Νέα εποχή, λοιπόν, στις σιδηροδρομικές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές της χώρας μας, με υπερσύγχρονες ηλεκτράμαξες και συρμούς προαστιακού τύπου, που συμβάλλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας, στη βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών, στην ποιότητα των υπηρεσιών, στην άνετη και πιο γρήγορη μετακίνηση των επιβατών.
Οι υπάρχουσες μηχανές με πετρέλαιο θα καλύψουν τις ανάγκες του υπόλοιπου δικτύου. Η σταδιακή ενεργοποίηση της ηλεκτροκίνησης του κύριου σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας), σε συνδυασμό με τη σηματοδότηση, την τηλεδιοίκηση και τις τηλεπικοινωνίες, εκσυγχρονίζει και μετατρέπει τον άξονα σε υψηλών ταχυτήτων.
Ως τμήμα των διευρωπαϊκών δικτύων, θα ικανοποιεί πλέον τις απαιτήσεις της διαλειτουργικότητας για ταχύτητες έως 250 χλμ./ώρα! Η ενεργειακή υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης παρέχεται στη φάση αυτή από 3 υποσταθμούς (Λάρισα, Αιγίνιο, Μαυρονέρι). Τροφοδοτούνται από το δίκτυο της ΔΕΗ με ρεύμα υψηλής τάσης 150 KV, το μετασχηματίζουν σε ρεύμα 25 KV και το διοχετεύουν στους ηλεκτροκίνητους συρμούς. Η τηλεδιοίκηση (κεντρικός έλεγχος εγκαταστάσεων) έχει ενταχθεί στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Θεσσαλονίκης. Εξάλλου, επεκτείνεται από την Κυριακή ο προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λιτόχωρο, που είχε εγκαινιαστεί πέρυσι σε όλη τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη έως τη Λάρισα. Οι επιβατικές και εμπορικές αμαξοστοιχίες στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Ειδομένη θα αλλάζουν μηχανή έλξης στη Λάρισα (3-5 λεπτά) και θα ηλεκτροκινούνται μέχρι τη Θεσσαλονίκη ή την Ειδομένη κατά περίπτωση. Από τον Νοέμβριο η αλλαγή θα γίνεται στον Δομοκό.
Οι ηλεκτροκινούμενοι συρμοί είναι σύγχρονοι, κλιματιζόμενοι, με 313 θέσεις καθήμενων συν 251 ορθίων. Είναι φιλικοί προς το περιβάλλον (μηδενική εκπομπή αερίων), με χαμηλά επίπεδα θορύβου, ασφαλείς, αξιόπιστοι, άνετοι, γρήγοροι.
Θα γίνονται 24 δρομολόγια ημερησίως, με 10 και σύντομα 11 ενδιάμεσους σταθμούς, και η διαδρομή Θεσσαλονίκη - Λάρισα με όλες τις στάσεις θα διαρκεί 1 ώρα και 33 λεπτά, με στάση μόνο στην Κατερίνη (σε φόρτο κίνησης) 1 ώρα και 8 λεπτά. Οι τιμές των εισιτηρίων κυμαίνονται από 1 έως 10 ευρώ (Λάρισα – Θεσσαλονίκη με ΚΤΕΛ 13,5 ευρώ και με Intercity 12,9 ευρώ).