Σταθερές μονάδες ΚΤΕΟ υπάρχουν, αλλά έτσι όπως λειτουργούν με τους ελλιπείς ελέγχους που πραγματοποιούν, τα ακατάλληλα αυτοκίνητα παραμένουν στην κυκλοφορία. Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών έχει αναφέρει ότι θα επιλύσει το ζήτημα, βρίσκοντας τη ρίζα του κακού.

Ωστόσο, επειδή σε πολλά σημεία της χώρας υπάρχουν περισσότερα προβλήματα, ανακοινώθηκε ότι διατίθενται 6 μονάδες κινητών ΚΤΕΟ σε νομαρχίες με γεωγραφικές ιδιαιτερότητες: Δωδεκανήσου, Κυκλάδων, Μαγνησίας –λόγω των Βορείων Σποράδων–, Φλώρινας και Εβρου (λόγω συνόρων).

Tο έκτο θα μείνει στο Υπουργείο προκειμένου να διενεργούνται τακτικοί ή έκτακτοι έλεγχοι σε διάφορες περιπτώσεις. Σημειώνω ότι στη Φλώρινα και στον Εβρο υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που έρχονται από γειτονικές χώρες και δεν ελέγχονται επαρκώς. Στις Κυκλάδες δεν υπάρχει ΚΤΕΟ και ο νομός αυτός είναι εκτός ελέγχων. Κάθε μονάδα κόστισε (έπειτα από διαγωνισμό) 267.000 ευρώ.

Την ευθύνη λειτουργίας έχουν αποκλειστικά οι νομαρχίες (στελέχωση κ.λπ.). Εν κατακλείδι, το θέμα δεν είναι μόνο πόσα ΚΤΕΟ θα έχουμε σε όλη την επικράτεια, αλλά κυρίως αν θα κάνουν τη δουλειά τους σωστά. Αν αυτό γινόταν θα είχαμε γλιτώσει από πάρα πολλές χιλιάδες επικίνδυνα και ρυπογόνα οχήματα από την κυκλοφορία. Ο υπουργός υπέγραψε σύμβαση προμήθειας 320 νέων λεωφορείων: 220 midi (κινητήρες ντίζελ Euro 4) και 100 αρθρωτά Euro 5, κόστους 69.200.000 ευρώ (6,5 εκατ. ευρώ λιγότερο από την προϋπολογισθείσα δαπάνη). Με τη συμφωνία με τη SOLARIS το υπάρχον τεχνικό προσωπικό της ΕΘΕΛ με την κατάλληλη εκπαίδευση θα συντηρεί τα λεωφορεία της εταιρείας, αλλά θα παρέχει τεχνική υποστήριξη και προς άλλους πελάτες της SOLARIS (η ΕΘΕΛ καθίσταται το πρώτο εξουσιοδοτημένο συνεργείο της SOLARIS στην Ελλάδα).

Τα 220 midi λεωφορεία έχουν μικρότερες διαστάσεις (μήκος 8,6 μ.) και ευκολία ελιγμών. Θα προσεγγίζουν το ιστορικό κέντρο και θα χρησιμοποιηθούν για μετεπιβίβαση από τις γειτονιές της Αθήνας στους πλησιέστερους σταθμούς του μετρό. Επίσης, βρίσκεται σε εξέλιξη στη διακομματική επιτροπή (ΣΟΤΑ) η διαδικασία ανάδειξης αναδόχου για 200 δωδεκάμετρα λεωφορεία φυσικού αερίου, όπως και η προμήθεια 4 διώροφων λεωφορείων για τη γραμμή 400 «Αξιοθέατα της Αθήνας», μήκους 18 χλμ.

Με εισιτήριο 5 ευρώ ο επιβάτης (ξένος ή Ελληνας) όσες φορές θέλει την ημέρα μπορεί να συνδυάσει π.χ. μια επίσκεψη στην Πινακοθήκη, μια βόλτα στην Ακρόπολη και ένα γεύμα στο Γκάζι.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube