Χθες ήταν προγραμματισμένο να φιλοξενήσω στην εκπομπή «ΔΡΟΜΟΙ ΑΝΤΟΧΗΣ» στο Nova ΣΠΟΡ FM 94,6 τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστή Χατζηδάκη. Ομως το ατύχημα με τη σύγκρουση των τρένων ανέβαλε τη συζήτηση. «Τέτοια ώρα, τέτοια λόγια». Ο υπουργός έψαχνε από νωρίς το πρωί να βρει τι φταίει σε έναν ΟΣΕ που δεν «πάει τρένο».
Πολλά τα προβλήματα δεκαετιών, σε ένα σύστημα το οποίο από όλες τις πλευρές, υλικοτεχνικά και σε ανθρώπινο δυναμικό, ταλανίζεται από προβλήματα. Οι λύσεις πρέπει να δωθούν εδώ και τώρα, επειδή δεν αντέχονται άλλα ατυχήματα. Ομως στην Ελλάδα, όπου βασιλεύει ο συνδικαλισμός (με την κακή έννοια) και που διάφορες ενέργειες φρενάρουν καταστάσεις, οι εξελίξεις τσουλάνε με ρυθμό χελώνας.
Πρόσφατα έλαβα ενημέρωση από τον «Επιβάτη», το δίκτυο για τη δημόσια συγκοινωνία και τη βιώσιμη κινητικότητα, το οποίο πριν από λίγο καιρό είχε διοργανώσει δημόσια συζήτηση για τους σιδηρόδρομους στη χώρα μας. Το ηλεκτρονικό μήνυμα αφορούσε στο θέμα των δέντρων που κόπηκαν για να κατασκευαστεί ο νέος σταθμός Λαρίσης. Σύμφωνα, λοιπόν, με τον «Επιβάτη» δεν είναι σε κανέναν αρεστό να κόβονται δέντρα. Ομως η συγκεκριμένη κίνηση ήταν βάσει της νέας μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το κρίσιμο έργο κατασκευής του Νέου Κεντρικού Σταθμού Αθηνών και των έργων αναμόρφωσης του σιδηροδρομικού διαδρόμου Πειραιά-Αθήνας-Τριών Γεφυρών, που χρησιμοποιούν τα τρένα των υπεραστικών σιδηροδρομικών αξόνων διευρωπαϊκής σημασίας Αθηνών-Θεσσαλονίκης και Αθηνών-Πατρών και τα τρένα του πολύτιμου για την περιφέρεια της Αττικής Προαστιακού Σιδηροδρόμου.
Με τη νέα εγκεκριμένη ΜΠΕ προβλέπεται η υπογειοποίηση των γραμμών στο τμήμα Οδού Σεπολίων-Τριών Γεφυρών και Ιεράς Οδού-Γκαζοχωρίου, με πλήρη δενδροφύτευση και εξωραϊσμό των χώρων που θα προκύψουν από την κάλυψη των γραμμών. Προβλέπεται η κατάργηση της απαράδεκτης ισόπεδης διάβασης πάνω από τη Λένορμαν και των διαβάσεων Σιώκου, Αγίου Μελετίου, Σεπολίων, Ιεράς Οδού και Ορφέως. Δημιουργείται νέα οδική διάβαση κάτω από τη δέσμη γραμμών του Σταθμού Λαρίσης, για καλύτερη επικοινωνία των οδών Δομοκού και Κωνσταντινουπόλεως.
Η Αθήνα πρόκειται να αποκτήσει έναν αξιοπρεπή και λειτουργικό σιδηροδρομικό σταθμό με τοπικές αναπλάσεις και νέες φυτεύσεις 10.000 δένδρων και θάμνων. Περιμένω να δω το τελικό αποτέλεσμα, επειδή εδώ και 4 χρόνια το εργοτάξιο παρέμεινε στάσιμο λόγω αντιδράσεων και δικαστικών εμπλοκών.