Το πρώτο εξάμηνο του 2008 δεν ήταν άσχημο όσον αφορά τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων. Συνολικά κυκλοφόρησαν 159.004 Ι.Χ., έναντι 159.527 την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ομως η γενικότερη αίσθηση που παρατηρείται είναι ότι η κατάσταση στην αγορά είναι πιεσμένη και όπως όλα δείχνουν τα δύσκολα δεν έχουν έρθει ακόμα.

Το συμμάζεμα στα οικονομικά των νοικοκυριών, η αύξηση της τιμής των υγρών καυσίμων και η ακρίβεια που επικρατεί δεν βάζει μεν σε δεύτερη μοίρα την αγορά ενός αυτοκινήτου, ωστόσο προβληματίζει κάπως τον υποψήφιο αγοραστή. Τα λέω αυτά επειδή στις κατά καιρούς κρίσεις της οικονομίας (όχι πάντως με τα δυσμενή τωρινά δεδομένα) ο Ελληνας μπορεί να τα «φέρνει δύσκολα βόλτα», να μένει στο ενοίκιο και στο τέλος του μήνα να μην έχει φράγκο στην τσέπη, αλλά θέλει ένα ωραίο αυτοκίνητο και δύο βίντεο στο σπίτι, όπως έλεγε παλιά ο Χάρρυ Κλυνν.

Κι αν τα βίντεο αντικαταστάθηκαν από τα DVD, οι συνήθειες παρέμειναν. Ενα άλλο στοιχείο που παρατηρείται στην αγορά είναι οι ανακατατάξεις στις κατηγορίες αμαξωμάτων, αλλά και στους κυβισμούς. Πολλοί αρχίζουν να σκέφτονται την αγορά όχι με το πόσο κοστίζει το αυτοκίνητο, αλλά με το πόσο καύσιμο καίει. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην αγορά αυτοκίνητα με ισχυρούς κινητήρες που μπορεί μεν να κοστίζουν φθηνά ως αγορά, αλλά για να πάς Κηφισιά – Πειραιά καταναλώνεις ένα τέταρτο ρεζερβουάρ. Αν συνεχιστεί η κατάσταση, τα μεγάλου κυβισμού οχήματα θα πληγούν περισσότερο. Στον τομέα των κατηγοριών αμαξώματος τα μεσαία αυτοκίνητα με τετράθυρα αμαξώματα (Passat, Mondeo, Vectra, Avensis, Mazda 6 κ.ά.) φαίνεται ότι υποχωρούν φέτος (9,2%) σε σχέση με τα μικρομεσαία πεντάθυρα (Astra, Golf, Auris, Focus, Octavia κ.λπ.) που κρατούν την τελευταία τετραετία ποσοστά πάνω από 29%.

Επίσης σταθερή είναι η κατηγορία των λεγόμενων σούπερ μίνι μοντέλων (Corsa, Yaris, Swift, Getz κ.ά.) κοντά στο 27-28%, ενώ τα μικρά μοντέλα (i10, Panda, Smart, Matiz, Aygo κ.α.) κερδίζουν έδαφος και ανεβαίνουν πάνω από το 11%. Αξιοσημείωτο είναι το στοιχείο ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια αυξήθηκαν πάνω από 50% οι πωλήσεις των τετρακίνητων αυτοκινήτων ελευθέρου χρόνου κυρίως (Terios, Grand Vitara, RAV4, Tiguan κ.ά.). Αντίθετα σημαντική κάμψη εμφανίζουν τα λεγόμενα πολυμορφικά (A-Class, Matrix, Zafira, Picasso κ.ά.) Τα μοντέλα που προανέφερα είναι κατά σειράν πρώτα στις κατηγορίες τους. Εν αναμονή των αποτελεσμάτων του καυτού Ιουλίου...

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube