Η χθεσινή συνάντηση του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστή Χατζηδάκη, με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων ήταν ουσιώδης και άκρως σημαντική για το μέλλον του κλάδου, το οποίο συμφώνησε σε όλα σχεδόν τα νέα μέτρα εκτός από τα σκληρά πρόστιμα, τη μη χρησιμοποίηση των λεωφορειολωρίδων και τη μη αύξηση των κομίστρων. Συμφωνήθηκε λοιπόν να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο «call center» με τετραψήφιο αριθμό, μέχρι το τέλος του χρόνου. Θα απευθύνονται οι επιβάτες, θα καταγράφονται τα παράπονά τους και θα ταξινομούνται ώστε να γίνεται καλύτερη διαχείριση των παραπόνων στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Οσον αφορά το νέο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, ο νέος κανονισμός για τα ταξί θα αντικαταστήσει εκείνο του 1987. Θα προβλέπει αρκετές υποχρεώσεις των οδηγών ταξί, όπως να χρησιμοποιείται ο κλιματισμός στα ταξί εφόσον το ζητά ο πελάτης (χωρίς επιβάρυνση) και να υπάρχουν σε κάθε ταξί ειδικές πινακίδες στα ελληνικά και στα αγγλικά με πληροφορίες για το τιμολόγιο και τα στοιχεία του οδηγού (συμβαίνει σε πολλές χώρες). Επίσης, προβλέπεται τα Πειθαρχικά Συμβούλια για τους ταξιτζήδες να καταλήγουν σε συμπεράσματα σε τρεισήμισι μήνες. Εξάλλου, ο ΣΑΤΑ σε συνεννόηση με τον ΟΑΣΑ θα λύσει το ζήτημα με τις εσοχές στις λεωφορειολωρίδες μόνο για αποβίβαση–επιβίβαση. Θα δημιουργηθούν νέες πιάτσες ταξί στον Ερυθρό Σταυρό, στο Λαϊκό Νοσοκομείο και σε όσους σταθμούς μετρό δεν υπάρχουν.

Την επανάσταση όμως θα κάνει το σύστημα τηλεματικής με GPS. Με επιδότηση από την «Κοινωνία της Πληροφορίας» θα δημιουργηθεί ένα κέντρο για τα ταξί όλης της Ελλάδας και μέσω αυτού θα γίνεται συνολική παρακολούθηση και διαχείριση της κυκλοφορίας με ηλεκτρονικό τρόπο των ταξί σε όλη τη χώρα. Με το σύστημα ραδιοπλοήγησης ο πελάτης θα «κλείνει» ταξί με SMS και θα παίρνει απάντηση σε πόση ώρα θα έρθει το ταξί. Θα κάνει κλήση μέσω e-mail, θα μπορεί να πληρώνει με πιστωτική κάρτα κ.ά. Το σύστημα αυτό θα συνεισφέρει στην ασφάλεια των οδηγών ταξί, διότι θα εντοπίζεται άμεσα η θέση του οχήματος.

Τέλος, θα ανατεθεί μελέτη σε Πανεπιστημιακό Ιδρυμα της χώρας για μια συνολική αποτίμηση του ρόλου των ταξί και με βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία να υιοθετηθεί του χρόνου ένα νέο μοντέλο ταξί. Οσον αφορά αυξήσεις στα κόμιστρα, δεν προβλέπονται, ούτε απελευθέρωση των αδειών.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube