Είναι αλήθεια ότι οι νέοι άξονες που ανακοίνωσε το ΥΠΕΧΩΔΕ έχουν σκοπό να αποσυμφορήσουν την κίνηση στις περιοχές του κέντρου. Με τους νέους αυτοκινητοδρόμους Αττικής, μήκους 55 χλμ., διπλασιάζονται οι ασφαλείς και σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι ταχείας κυκλοφορίας μέσα στην Αττική, μετά την Αττική Οδό και τη Λ. Κηφισού. Πρόκειται για τον μεγάλο εσωτερικό περιφερειακό δακτύλιο του Λεκανοπεδίου και το νοτιοανατολικό τμήμα του εξωτερικού περιφερειακού δακτυλίου της Αττικής (μόνο το 10% του μήκους υπέργειο). Το κόστος θα αγγίξει τα 1,2 δισ. ευρώ, επειδή έπειτα από εισηγήσεις δημάρχων επιλέχθηκε να υπογειοποιηθεί η δυτική περιφερειακή του Υμηττού και να παραμείνουν ανέγγιχτες οι παρυφές του Υμηττού προς Βύρωνα, Ηλιούπολη, Αργυρούπολη και Ελληνικό.

Τα έργα θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο σύμβασης παραχώρησης και για την ανάθεσή της θα προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός, ο οποίος θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Εως το 2013 αναμένεται τα έργα να παραδοθούν προς χρήση (προβλέπονται και ενδιάμεσες παραδόσεις). Στο πλήρες οδικό δίκτυο του 2013, πέραν των δύο νέων αξόνων, εντάσσονται η συνέχιση της Λεωφόρου Κύμης, η επέκταση της οδού του Λαυρίου (παράκαμψη Μαρκοπούλου και Λαυρίου), ο περιφερειακός άξονας Παιανίας–Μαρκοπούλου (παράκαμψη Κορωπίου) και η μερική υπογειοποίηση της Λ. Αλεξάνδρας.

Επίσης, θα διαπλατυνθεί η Λ. Κηφισού από τις Τρεις Γέφυρες έως τον κόμβο Μεταμόρφωσης (150 εκατ. ευρώ), ώστε επιτέλους να σταματήσει αυτό το απίστευτο μποτιλιάρισμα στην έξοδο Αχαρνών. Τα έργα θα μειώσουν τον χρόνο μετακίνησης, την κυκλοφορία των οχημάτων και την ατμοσφαιρική ρύπανση. Η μεγάλη σήραγγα Υμηττού θα ενώνει απ' ευθείας το Λεκανοπέδιο με τα Μεσόγεια, θα αναπτυχθούν περισσότερο οι περιοχές της Ανατολικής και της Νότιας Αττικής, θα διοχετεύονται καλύτερα τα οχήματα προς τις Εθνικές Οδούς Λαμίας και Κορίνθου (κυρίως τα φορτηγά), θα συνδέεται άμεσα το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού (όταν γίνει) με όλες τις περιοχές του Λεκανοπεδίου και, φυσικά, θα αναβαθμιστεί η ασφάλεια, μια και οι δρόμοι θα είναι κλειστοί και θα λειτουργεί ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων με αντίτιμο ανά χιλιομετρική απόσταση (επιτέλους). Οι νέοι οδικοί άξονες, σε συνδυασμό με την επέκταση του Μετρό και του Προαστικού, θα συμβάλλουν στη διαχείριση της κυκλοφορίας. Χρειάζεται όμως να λυθεί και το ζήτημα των εκατομμυρίων παλαιών αυτοκινήτων που είτε κυκλοφορούν ρυπαίνοντας και διογκώνοντας την κίνηση είτε σαπίζουν εγκαταλελειμμένα.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube