Μία από τις καθημερινές δαπάνες που υπολογίζονται ιδιαίτερα, είναι το εισιτήριο για τις μετακινήσεις. Μερικοί βέβαια προσπαθούν να το αποφύγουν, αλλά όσοι συλλαμβάνονται από τους ελεγκτές έρχονται σε δύσκολη θέση γιατί το πρόστιμο είναι αμείλικτο. Προ ημερών είδα σκηνές στο μετρό και ειλικρινά στενοχωρήθηκα γιατί οι παραβάτες ήταν νέοι άνθρωποι και όχι ηλικιωμένοι χαμηλοσυνταξιούχοι που «τα φέρνουν δύσκολα βόλτα». Από χθες τέθηκε σε εφαρμογή η νέα τιμολογιακή πολιτική που στόχο έχει να γίνει συνήθεια η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς από το σύνολο του κοινού που μετακινείται καθημερινά για τη δουλειά του και όχι μόνο. Επίσης γίνεται προσπάθεια να περιοριστούν οι λαθρεπιβάτες και να αυξήσει η επιβατική κίνηση, άρα και τα έσοδα, διότι τα Μ.Μ.Μ. χρηματοδοτούνται κατά πολύ από το δημόσιο. Για να γίνουν πράξη όλα αυτά, καθιερώθηκε από χθες ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα, αξίας 0,80 ευρώ, με το οποίο ο χρήστης μπορεί να κινηθεί σε όποια διαδρομή θέλει για μιάμιση ώρα (από 1η Ιανουάριου 2009 θα γίνει 1 ευρώ). Αν μείνει ακινητοποιημένος ο επιβάτης σε ένα μέσο για πολλή ώρα και πλησιάζει το χρονικό όριο λήξης του εισιτηρίου, το ακυρώνει ξανά ώστε να μην χρειαστεί να αγοράσει καινούργιο. Για όσους μετακινούνται με μειωμένο κόμιστρο, το ενιαίο εισιτήριο κοστίζει 0,50 ευρώ. Τώρα, όσον αφορά τις μηνιαίες κάρτες για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, από 17,50 μειώνεται στα 15 ευρώ. Παράλληλα εισάγονται νέες μηνιαίες κάρτες για τον ηλεκτρικό προς 25 και για το μετρό προς 30 ευρώ, ενώ η μηνιαία κάρτα για όλα τα μέσα τιμάται προς 35 αντί για 38 ευρώ. Οι ετήσιες κάρτες παραμένουν ως έχουν και θα αναπροσαρμοστούν από την 1/1/2009. Στις ίδιες τιμές διατηρούνται τα εισιτήρια: ημερήσιο και εβδομαδιαίο, ΕΘΕΛ για Σαρωνίδα, Γραμμής 400, για Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», η κοινή κάρτα προαστιακού-ΑΜΕΛ (μηνιαία και ετήσια) ως το Κορωπί και η κάρτα των 20 ευρώ του προαστιακού στην αστική περιοχή. Αντίθετα, από τις 19 Μαϊου λόγω της αύξησης του πετρελαίου, θα αυξηθούν κατά 5% τα κόμιστρα στα ταξί, τα ΚΤΕΛ (0,10 ευρώ) και τα φορτηγά δημόσιας χρήσεως. Αυτό μάλλον ήταν δύσκολο να αποφευχθεί.
ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube