Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ισχύει από τις αρχές του περασμένου Ιουνίου και τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν ότι τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα έχουν περιοριστεί κατά 13%. Σε αυτό έχουν συμβάλλει πολλοί παράμετροι. Η βελτίωση ορισμένων αυτοκινητόδρομων είναι σημαντικό όφελος, αλλά εξακολουθούμε να έχουν πολλά ατυχήματα στις πόλεις. Συνεπώς ενώ οι οδηγοί συμμορφώνοντας με τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ. κυρίως όταν οδηγούν εκτός πόλεων, εντός αυτών ίσως και λόγω της ελλιπούς αστυνόμευσης δεν έχουμε θετικά αποτελέσματα, παρά το γεγονός ότι οι ποινές είναι πολύ πιο αυστηρές από πριν. Το θέμα της οδικής ασφάλειας ήταν το κυρίαρχο της συνάντησης του Υπουργού Εσωτερικών Προκόπη Παυλόπουλου, με τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστή Χατζηδάκη. Οι δύο Υπουργοί ανέφεραν ότι θα γίνουν ορισμένες τροποποιήσεις στον Κ.Ο.Κ. και προανήγγειλαν τη σύσταση μια διυπουργικής, διαρκούς επιτροπής για την οδική ασφάλεια. Ας ελπίσουμε αυτή τη φορά η επιτροπή να λειτουργεί και να μην μείνει μόνο στα χαρτιά, έχοντας μέλη να απαρτίζουν το συμβούλιο αλλά χωρίς αρμοδιότητες, όπως αυτή στην οποία ήταν επικεφαλής ο Αρης Σταθάκης, δημοσιογράφος και βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος. Ο Κωστής Χατζηδάκης για αυτό ακριβώς το ζήτημα επισήμανε ότι η νέα επιτροπή θα έχει θεσμικό αλλά και ρόλο παρακολούθησης των εφαρμογών των διατάξεων, ενώ θα συντονίζει τις ενέργειες των Υπουργείων. Οσον αφορά στις αλλαγές του Κ.Ο.Κ. για παράδειγμα ενώ μέχρι τώρα για τους επιβάτες των υπεραστικών λεωφορείων που δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας (είναι υποχρεωτική πλην των αστικών λεωφορείων) η ευθύνη ήταν του οδηγού, τώρα θα ευθύνεται ο καθένας προσωπικά. Αντίστοιχη τροποποίηση θα γίνει και για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα. Όπου σε περιπτώσεις σοβαρών βλαβών – εκτός αν πρόκειται για κάτι έκτακτο, της τελευταίας στιγμής – την ευθύνη δεν θα την έχει ο οδηγός αλλά ο ιδιοκτήτης. Επίσης, στο πλαίσιο των συναρμοδιοτήτων των δύο Υπουρεγίων, συζητήθηκε το ζήτημα της αστυνόμευσης των λεωφορειολωρίδων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που εντάσσεται στο πρόγραμμα αναβάθμισης του συγκοινωνιακού έργου και βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών. Ο Κωστής Χατζηδάκης ανέφερε ότι ο αριθμός των Ι.Χ. αυξάνεται εκρηκτικά. Από το 1996 έως το 2006 υπήρξε υπερδιπλασιασμός οχημάτων στην Αθήνα, από 1.000.000 σε 2. 150. 000. Στόχος είναι να προωθηθούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με κάθε τρόπο.