Η ιστορία επιτυχίας του ABS ξεκίνησε το 1978, όταν το πρώτο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών για αυτοκίνητα εντάχθηκε στη γραμμή παραγωγής – σχεδιασμένο από την Bosch. Επρόκειτο για μία θεμελιώδη τεχνολογία, η οποία αποτέλεσε τη βάση για όλα τα σύγχρονα συστήματα ελέγχου πέδησης. Τα συστήματα Bosch, όπως το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας (ESP) και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), τα οποία βασίζονται στο ABS, έχουν επίσης καθιερωθεί με επιτυχία στην αγορά. Σήμερα περίπου τα τρία τέταρτα των οχημάτων που κατασκευάζονται σε όλον τον κόσμο εξοπλίζονται με ABS και με άλλα συστήματα ελέγχου πέδησης.
Το ABS επιτρέπει στους οδηγούς να φρενάρουν με μεγαλύτερη ασφάλεια, γιατί δεν αφήνει τους τροχούς να μπλοκάρουν. Ακόμα και σε απότομο φρενάρισμα ή σε γλιστερό οδόστρωμα, το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται υπάκουα στον χειρισμό του οδηγού και παραμένει σταθερό. Ο αυξανόμενος αριθμός των οχημάτων που εξοπλίζονται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα συστήματα ελέγχου πέδησης θέτει νέες απαιτήσεις στα συνεργεία. Ολα τα υδραυλικά και μηχανικά εξαρτήματα πρέπει να συνεργάζονται σωστά για να μπορούν τα ηλεκτρονικά να εκτελούν τις λειτουργίες τους.
Η ειδίκευση στα συστήματα, η ιδιαίτερα αποτελεσματική διάγνωση και οι εμπεριστατωμένες πληροφορίες για τα συστήματα έχουν πρωτεύοντα ρόλο στην επαγγελματική συντήρηση των ηλεκτρονικών και την επισκευή των φθειρόμενων εξαρτημάτων πέδησης. Κι ενώ το ABS είναι πλέον υποχρεωτικό για όλα τα νέα οχήματα εδώ και καιρό, τον ερχόμενο Ιούνιο θα μάθουμε τελικά αν θα γίνει υποχρεωτικό και το σύστημα ευστάθειας.
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στη διάρκεια του φόρουμ με θέμα «Automotive and Society», αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της ευστάθειας των οχημάτων, αλλά και στην προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αποφασίσει την υποχρεωτική τοποθέτησή τους στον βασικό εξοπλισμό σε όλα τα νέα αυτοκίνητα. Αναφέρθηκε επίσης ότι η Ε.Ε. προσπαθεί για την καλύτερη αξιοποίηση των συστημάτων διαχείρισης της κυκλοφορίας και των υποδομών, όπως και στην προσπάθεια των οδηγών να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επίσης τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα των νέων ηλεκτρονικών βοηθημάτων στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και η χρήση τους χρειάζεται υποστήριξη.