Ενα σημαντικό όνομα του κλάδου της λιανικής πώλησης αυτοκινήτων, η εταιρεία Μοσχούς Α.Ε., δεν ανήκει από τις 14 Φεβρουαρίου στους επίσημους συνεργάτες της ΦΙΑΤ ΓΚΡΟΥΠ ΑΟΥΤΟΜΟΜΠΙΛΣ ΕΛΛΑΣ Α.Ε., η οποία είναι θυγατρική του ιταλικού εργοστασίου.
Ωστόσο, σύμφωνα με επιστολή της Fiat, η Μοσχούς Α.Ε. λειτουργούσε έκτοτε ως ανεξάρτητος έμπορος που αγόραζε αυτοκίνητα από τη Fiat και τα μεταπωλούσε σε ιδιώτες. Προηγουμένως όμως έπρεπε να έχει πληρώσει στη Fiat το κόστος του αυτοκινήτου για να παραλάβει την άδεια κυκλοφορίας και την κυριότητα, προκειμένου να τα δώσει στους αγοραστές των αυτοκινήτων. Πάντα σύμφωνα με τη Fiat και με βάση καταγγελίες, διάφορα ποσά δεν αποδόθηκαν στη Fiat για αυτοκίνητα που είχαν δοθεί στη Μοσχούς Α.Ε. Σε αρκετές περιπτώσεις η εταιρεία φέρεται να έχει εισπράξει είτε ολόκληρο το τίμημα του αυτοκινήτου είτε μέρος αυτού, παραδίδοντας αυτοκίνητα σε πελάτες χωρίς πινακίδες και άδειες κυκλοφορίας.
Ο φαύλος κύκλος βρήκε πολλούς πελάτες να έχουν ζημιωθεί, αλλά η Fiat, παρά το γεγονός ότι δεν φέρει ευθύνη για την εμπορική δραστηριότητα της Μοσχούς Α.Ε., ως ανεξάρτητης εταιρείας προσπαθεί να βρεί λύση στο ζήτημα. Ηδη εξετάζει κατά περίπτωση τις καταγγελίες των θιγόμενων καταναλωτών. Εχει επικοινωνήσει με αυτούς για να προσκομίσουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα και αν πληρούν όλες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις θα τους παραδώσει το αυτοκίνητο που έχουν παραγγείλει από τη Μοσχούς Α.Ε.
Οι συγκεκριμένοι καταναλωτές, είτε δεν θα καταβάλουν καθόλου τίμημα ή θα καταβάλουν μόνο το υπόλοιπο της αξίας του αυτοκινήτου που δεν έχουν καταβάλει στη Μοσχούς Α.Ε. και θα εκχωρήσουν στη Fiat τις απαιτήσεις τους. Παράλληλα, η Fiat δηλώνει ότι επιφυλάσσεται για την άσκηση κάθε νόμιμου δικαιώματός της για την προστασία των συμφερόντων και της φήμης της. Εκείνο που έχω να παρατηρήσω είναι ότι σωστά έπραξε η εταιρεία. Αφενός είναι θέμα ηθικής τάξης, αφετέρου εμπορικού συμφέροντος, με δεδομένο τον ανταγωνισμό και τον «φόβο» μήπως χαθούν πελάτες για τη μάρκα.
Οπως και να έχει το θέμα, η ενέργεια της Fiat μόνο θετική μπορεί να είναι.