Ανέβηκε η θερμοκρασία, αυξήθηκαν οι μετακινήσεις, θάμπωσαν οι πόλεις. Κατεβαίνοντας χθες το πρωί στις 9 τον Κηφισό, ενώ έβλεπα από την αριστερή πλευρά μποτιλιάρισμα στην άνοδο, στην ευθεία σχεδόν δεν έβλεπα τίποτα από το νέφος. Το κομβόι των φορτηγών είχε πιάσει δύο λωρίδες και ζήτημα είναι αν το ένα τρίτο από αυτά είχε ηλικία 5-6 ετών. Τα περισσότερα έχουν κυκλοφορήσει εδώ και 15 χρόνια, ενώ δεν έλειπαν οι επικίνδυνες σακαράκες των 25 χρόνων και βάλε. Κι όμως τίποτα δεν γίνεται κι ας δόθηκαν πρόσφατα στοιχεία για τους επικίνδυνους ρύπους που παράγουν τα παλαιά φορτηγά και τους κινδύνους που εγκυμονούν στους δρόμους με την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Η πολιτεία παραμένει αδιάφορη στο μείζον ζήτημα, ειδικά των παλαιών φορτηγών και γενικά των παλαιών αυτοκινήτων. Το μέτρο της απόσυρσης με κίνητρα δεν πηγαίνει ούτε…πόντο – πόντο. Η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης για τα καινούργια οχήματα με σύγχρονους κινητήρες ντίζελ που ρυπαίνουν λιγότερο από τους αντίστοιχους βενζίνης, έχοντας οι περισσότεροι και φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων, δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα. Στην Ευρώπη ήδη τα μισά αυτοκίνητα πωλούνται με πετρέλαιο και εμείς δεν σφυρίζουμε αδιάφορα. Ξέρω ότι και μερικοί εισαγωγείς αυτοκινήτων που δεν είναι «δυνατοί» στα πετρελαιοκίνητα «κολλάνε» το θέμα, ακόμα και στις τάξεις του Συνδέσμου Εισαγωγέων. Κάποιος πρέπει να τους ξεκολλήσει. Εχει τεθεί και ζήτημα διοδίων για το κέντρο της Αθήνας. Ισχύει σε ορισμένες πόλεις του εξωτερικού αλλά με διαφορετικά κριτήρια. Στο Μιλάνο, από την αρχή του έτους κυκλοφορούν ελεύθερα στο κέντρο τα υβριδικά μοντέλα (τύπου Prius, Civic), τα ηλεκτρικά και αυτά που κινούνται με μεθάνιο. Το ίδιο και όσα έχουν κινητήρες βενζίνης Euro 3 και 4 για τους ρύπους ή και πιο πρόσφατους, όπως και όσα έχουν κινητήρες πετρελαίου Euro 4 ή πιο πρόσφατους, με ή χωρίς φίλτρο σωματιδίων. Αντίθετα 2 ευρώ την ημέρα πληρώνουν όσα είναι Euro 1-2 βενζίνης, 5 ευρώ τα Euro 1-2-3 πετρελαίου, τα Euro 0 βενζίνης και τα πούλμαν ντίζελ Euro 4-5. Όλα τα παλιότερα έχουν ταρίφα δεκάρικο. Σύμφωνα με όσα άκουσα, η κίνηση μειώθηκε 20%. Αντί να κάνουμε κι εμείς τα ίδια, με την ελλειπή αστυνόμευση, ας κάνουμε άλλα, πιο δραστικά και ουσιώδη.





ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube