Οταν η ομάδα χάνει, οι οπαδοί δεν πρέπει να την αποδοκιμάζουν, επειδή δεν βοηθάει σε τίποτα να χαλούν το ηθικό των παιδιών. Οταν η ομάδα κερδίζει και παίζει και καλή μπάλα, οι οπαδοί δεν πρέπει να αποδοκιμάζουν την ομάδα, επειδή αν το κάνουν είναι βλαμμένοι. Αν η ομάδα παίζει κακό ποδόσφαιρο αλλά κερδίζει, τι πρέπει να κάνουν οι οπαδοί; Την καλύτερη άποψη την άκουσα χθες: «Να ενισχύουν την ομάδα όσο παίζει, αλλά να την αποδοκιμάζουν μετά τον αγώνα». Υποθέτω ότι το τέλειο θα είναι να την αποδοκιμάζουν όταν θα έχει πάει στα αποδυτήρια. Να κάθονται μισή ώρα μετά τη λήξη και να αποδοκιμάζουν το χορτάρι. Για να τελειώσω αυτό το soul searching με τη συμπεριφορά των οπαδών του Παναθηναϊκού, η διοίκηση δεν έχει παρά να θυμηθεί πώς είχαν υποδεχτεί οι οπαδοί την ισοπαλία με τον Ολυμπιακό στο Καραϊσκάκη. Ισοπαλία είχε πάρει ο Παναθηναϊκός και επειδή είχε παίξει καλή μπάλα, το είχαν πανηγυρίσει σαν να είχε κερδίσει το Τσουλού. Επίσης, οι οπαδοί που αποδοκίμασαν είναι αυτοί που είχαν πάει στο γήπεδο και όχι αυτοί που διάβασαν για τη νίκη του Παναθηναϊκού στην εφημερίδα. Στο γήπεδο πληρώνεις για να δεις κάτι και δεν πληρώνεσαι για να είσαι επαγγελματίας χειροκροτητής. Αλλιώς κάθεσαι σπίτι σου, διαβάζεις το αποτέλεσμα στην εφημερίδα τη Δευτέρα και αν έχει κερδίσει η ομάδα χαίρεσαι. Αν όχι, λυπάσαι.

Πριν από δυόμισι χρόνια είχα γράψει ότι ο Βασίλης Λάκης είχε πέσει θύμα ρουφιανιάς. Την ίδια μέρα μού είχε τηλεφωνήσει ο Ντέμης Νικολαΐδης για να μου πει ότι θέμα ρουφιανιάς για τον Λάκη στη διοίκηση δεν υπήρξε. Τα τηλέφωνα του Νικολαΐδη είναι αρκετά σπάνια ώστε να έχουμε μιλήσει από τότε ακόμα δύο φορές. Το γράφω για ένα λόγο. Αν στον Παναθηναϊκό έχουν αποφασίσει να καταστρέψουν τον Σωτήρη Νίνη, μια χαρά τα καταφέρνουν. Αν όμως όχι, δεν μπορούν να αφήνουν την ιστορία να μένει στο «δεν είναι έτοιμος» του Πεσέιρο, μαζί με πεντακόσιες φήμες για τη ζωή που κάνει και τους δημοσιογράφους φίλους του.

Σε τέτοιες ιστορίες, στο να σώσει έναν παίκτη μετράει η επικοινωνία και όχι στο να παίρνει τηλέφωνο στα κρατικά κανάλια για να ζητάει CD και DVD, αποκτώντας το παρατσούκλι του κασετά... Στο μεταξύ, με τους φιλοδιοικητικούς να κυκλοφορούν φήμες για τον Νίνη και τους αντιπολιτευτικούς να τραγουδάνε «Ανάθεμα την ώρα, κατάρα τη στιγμή, που χτύπησε ο Εκι, το πιο καλό παιδί», παρακολουθούμε τη σταδιακή καταξίωση του αυθεντικότερου ταλέντου του ελληνικού ποδοσφαίρου...


Μηδένισε το προπονητικό κοντέρ ο Κώστας Μακρής στην Παναχαϊκή. Από προχθές ο Βασίλης Ξανθόπουλος έπαψε να είναι προπονητής της δημοφιλούς Πανάχας, ακολουθώντας την τύχη των Νίκου Θεοδωρακόπουλου, Κεν Γουόρντεν, Λεωνίδα Γαρδικιώτη, Ιβάν Γιοβάνοβιτς, Βασίλη Στραβοπόδη, Τότη Φυλακούρη, Βέλικο Ντόβενταν, Νίκου Κουρμπανά και Γιώργου Στράντζαλη. Σκληρό, θα πείτε, δέκα άνθρωποι να έχουν απολυθεί μέσα σε τρία χρόνια. Αλλά αν σκεφτείτε ότι χάρη στα σκληρά αλλά σοφά μέτρα του περουκοφόρου ηγέτη η δημοφιλής Πανάχα σήμερα φιγουράρει στην έκτη θέση του Νότιου Ομίλου της Γ' Εθνικής, καταλαβαίνετε ότι οι θυσίες άξιζαν τον κόπο.

Το ερώτημα είναι αν ανάμεσα στους προπονητές που έχει απολύσει ο Μακρής υπήρξαν και μερικοί που δεν εκτιμήθηκε η σοφία τους. Γιατί η προπονητική σοφία είναι δύσκολο να εκτιμηθεί. Μετά τη νίκη του Εθνικού Αστέρα στον Εύοσμο με τον Αγροτικό Αστέρα, ο Νίκος Αναστόπουλος το είχε πει. «Θα βρέξει "διπλά"». Επόμενος αγώνας με τον Αλέκο Αλεξανδρή (Κέρκυρα) στην Καισαριανή και η προφητεία επαληθεύτηκε. 3-2 ο Αλεξανδρής, με την Κέρκυρα να παίζει με δέκα παίκτες.

Επίσης, δεν καταλαβαίνω αυτό το κόλλημα ότι ο προπονητής πρέπει να έχει πρόταση από μία ομάδα για να έρθει σε επαφή. Το ίδιο μοιάζει να μην το καταλαβαίνει και ο Πάουλο Κάμπος, που όχι μόνο έχει πήξει την πιάτσα στις «πληροφορίες» ότι η ΑΕΚ ενδιαφέρεται να τον προσλάβει, αλλά λέει φόρα παρτίδα ότι θέλει να πάρει τη θέση του προπονητή. Οπου αν δεν υπάρξει αντίδραση, προβλέπω ο Κάμπος να πάει στα μεγάλα μέσα. Να αρχίζει το ματς με τον Παναθηναϊκό την Κυριακή και ο Κάμπος να μπει στη ζούλα στη φυσούνα και να βγει στον αγωνιστικό χώρο. Μετά να πάει και να κάτσει όρθιος στον χώρο του προπονητή μπροστά από τον πάγκο της ΑΕΚ και να αρχίσει να δίνει οδηγίες. Τι θα κάνει ο Νίκος Πατήρ Κωστένογλου; Να αρχίσει να τον βαράει, δεν το βλέπω. Οπότε θα μπορούν να δίνουν οδηγίες και οι δύο. «Πίσω, ρε Ταμ, γαμώ το μπλοκ σου», θα φωνάζει ο Βραζιλιάνος άσος των πάγκων στον Ενσαλίβα. «Μπροστά, ευλογημένε», θα φωνάζει ο Ιερεύς. Και στο τέλος οι οπαδοί να μπορούν να ψηφίσουν ποιον προπονητή προτιμούν στην ΑΕΚ.

Το ερώτημα όμως είναι πόσο ακόμα ο αθλητικός δικαστής θα ανέχεται τα στημένα ματς που κερδίζει ο Ποιμένας του πάγκου. Στο ματς με τον Ηρακλή ο κόουτς μπήκε στο γήπεδο κρατώντας κομποσκοίνι από το Αγιο Ορος με portable εικόνα του Αγίου Δημητρίου που είχε καβατζώσει στο σακάκι. Πριν αρχίσει το ματς, ο Πατήρ Νικόλαος ευλαβώς ασπάστηκε την εικόνα του Αγίου, επικαλούμενος τη βοήθειά του. Το ρεπορτάζ, ως προς το πρόσωπο του Αγίου, ποικίλει, αφού άλλοι ρεπόρτερ έγραψαν τον Δημήτριο και άλλοι τον Γρηγόριο, αλλά συγχωρεμένοι να είναι, αφού και οι Αγιοι δεν φοράνε ένα νούμερο στο άμφιο για να βοηθούν το έργο του Τύπου. Το ερώτημα είναι τι έγινε μετά.

Αν ο Αγιος αδιαφόρησε, δεν άκουσε, ήταν απασχολημένος ή τέλος πάντων δεν επενέβη στην ομαλή διεξαγωγή του ματς ανάμεσα στην ΑΕΚ και τον Ηρακλή, η συζήτηση λήγει σε αυτό το σημείο και το θέμα αφορά πλέον τον Ιερέα, ο οποίος πιθανότατα να βρει άλλον καλύτερο άγιο. Αν όμως επενέβη, ο Αγιος δεν επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα; Δεν έκανε δηλαδή κάτι, κάνοντας τον Μπούρμπος να πετάει, τον Κατσιαμπή να γκελάρει ή τη σφυρίχτρα να μένει άφωνη στα χείλη του Κάκκου, που επηρέασε την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα; Αν αύριο πάει ο Κάκκος στην ΕΠΟ και πει «τη στιγμή που έκανε ο Δέλλας τον Ντίαζ αλοιφή, φούσκωσα τα μάγουλα για να σφυρίξω το πέναλτι. Εκείνη τη στιγμή άκουσα μια φωνή εξ ουρανού να μου λέει "Αναστάσιε, τέκνον μου, μην αμαρτάνεις. Μην πηγαίνεις ενάντια στη Θεία θέληση. Βγάλε τον αέρα που φούσκωσες τα μάγουλά σου από όπου νομίζεις και ύμνησε τον Κύριο και τις βουλές του. Και εγώ, ο Κύριος σου, θα κανονίσω να πάρεις 7,4 για να μην παραπεμφθείς».

Αν η τεχνική του κομποσκοινιού και της εικόνας στον πάγκο φέρει αποτελέσματα και μείνει ατιμώρητη, είναι φυσικό και οι υπόλοιπες ομάδες να ακολουθήσουν τον δρόμο του κόουτς Νικόλαου. Η επόμενη ομάδα θα πάρει απόφοιτο της ιερατικής σχολής της Πάτμου. Μετά ο πήχης θα ανέβει. Πνευματικός του Αγίου Ορους θα αναλάβει την τύχη του Ολυμπιακού. Αρχιμανδρίτης από τη Χρυσοπηγή στον Παναθηναϊκό, Θεούσα από τη Ζωή θα κάθεται στον πάγκο της Εθνικής Γυναικών. Για μια περίοδο οι μάχες των αγίων του πάγκου θα έχουν τις ομάδες ικανοποιημένες. Μέχρι που ή όλα τα ματς θα τελειώνουν ισόπαλα και το ποδόσφαιρο θα καταστραφεί ή κάποιοι κόουτς θα είναι ευσεβέστεροι των αντιπάλων τους και θα τους παίρνουν τα ματς. Οι άγιοι όμως των πάγκων θα έχουν τελειώσει και οι ομάδες θα αναζητήσουν τη λύση σε άλλες θρησκείες στο εξωτερικό. Νούντσιοι του Πάπα θα κάνουν δηλώσεις στις συνεντεύξεις Τύπου, αγιατολάδες θα διδάσκουν το 4-3-3 και γκουρού θα τραγουδούν το «Χάρε Κρίσνα, χάρε Ράμα» στο τετράγωνο μπροστά από τον πάγκο. Και στο τέλος θα εμφανιστούν μαύροι μάγοι, σαμάνοι και δρουίδες. Και μετά θα έλθει ο Μετρέγιας που θα έχει τη μορφή του Κώστα Μακρή και θα τους προσλάβει και θα τους απολύσει όλους.


Το μόνο παρήγορο είναι ότι στον πάγκο των ομάδων μας δεν θα καθίσουν άθεοι κομουνισταί. Και να δω τότε τι θα έχει να γράψει ο Διονύσης Ελευθεράτος... Γιατί, όπως με πληροφόρησε, αύριο σκοπεύει να απαντήσει στο κείμενό μου για την πάταξη του χουλιγκανισμού με «επτά αμείλικτα ερωτήματα». Τον πληροφορώ λοιπόν ότι μεθαύριο θα του τα... μειλίξω και τα επτά. Αντε τώρα που και οι losers, που έχουν να δουν πρωτάθλημα από τα Δεκεμβριανά, θα βγουν να μας κουνηθούν...

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube