Μετά τη σύναψη συμφωνίας με μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής ενέργειας στην Ευρώπη, με έδρα τη Γαλλία (EDF Group), η Toyota ανακοίνωσε στις ΗΠΑ ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει τις πωλήσεις υβριδικών οχημάτων εφοδιασμένων με μπαταρίες ιόντων λιθίου που φορτίζονται από το δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού, σε πελάτες ενοικίασης αυτοκινήτων στην Αμερική και σε άλλες περιοχές μέχρι το 2010. Για τον σκοπό αυτό η Toyota και το Matsushita Group εξετάζουν τώρα τη δυνατότητα μαζικής παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου στο εργοστάσιο Omori (κεντρική Ιαπωνία) που αποτελεί κοινοπραξία (Panasonic EV Energy Co.). Ουσιαστικά πρόκειται για το επόμενο βήμα στη διάδοση των plug-in υβριδικών οχημάτων, ύστερα από την έναρξη της δραστηριότητας δοκιμών πέρυσι σε δημόσιους δρόμους (Ιαπωνία, ΗΠΑ και Ευρώπη) για τα plug-in υβριδικά οχήματα της Toyota με μπαταρίες νικελίου-υδριδίου μετάλλου. Στη Γαλλία οι δοκιμές ξεκίνησαν με οχήματα της εταιρείας ενέργειας που προαναφέραμε τον περασμένο Νοέμβριο και τον ίδιο μήνα άρχισαν δοκιμές και στην Αμερική με τη συμβολή των πανεπιστημίων της Καλιφόρνια, στο πλαίσιο του Προγράμματος Κινήτρων Εναλλακτικών Καυσίμων της πολιτείας της Καλιφόρνια. Η Toyota σκοπεύει να συνεχίσει να συμμετέχει στην εξέλιξη διαφόρων προηγμένων τεχνολογιών με στόχο την υλοποίηση ενός κόσμου βιώσιμης κινητικότητας στον οποίο άνθρωπος και περιβάλλον θα μπορούν να συνυπάρχουν και πιστεύει ότι είναι σημαντική η μεγαλύτερη διαθεσιμότητα τέτοιων τεχνολογιών στην αγορά. Εκτός από τα plug-in υβριδικά οχήματα, η Toyota συμμετέχει ενεργά στην εξέλιξη υβριδικών οχημάτων κυψελών καυσίμου, οχημάτων ευέλικτων καυσίμων, κινητήρων πετρελαίου και άλλων. Στο άμεσο μέλλον στοχεύει να εφοδιάσει με ένα νέο, καθαρό πετρελαιοκινητήρα V8 τα μεγάλα pickup «Tundra» και SUV «Sequoia» που πωλούνται στη Β. Αμερική. Τώρα όσον αφορά την τεχνολογία των plug-in υβριδικών οχημάτων, ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και μία μπαταρία που μπορεί να φορτίζεται με δύο τρόπους: είτε ενώ το όχημα κινείται -με την ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης κατά το φρενάρισμα (σε άλλη περίπτωση θα πήγαινε χαμένη)- ή συνδέοντας το όχημα με μία ηλεκτρική πρίζα στο σπίτι, στη δουλειά ή σε δημόσιο σταθμό φόρτισης. Για σύντομες διαδρομές το όχημα μπορεί να βασίζεται περισσότερο στην ηλεκτρική ενέργεια, προσφέροντας σημαντικές μειώσεις στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα λόγω μείωσης της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων. Για μεγαλύτερες αποστάσεις, επιλέγει ένα πρόγραμμα συνδυασμού ηλεκτροκίνησης/βενζινοκίνησης.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube