Ισως να έχω γίνει κουραστικός με τις συνεχείς αναφορές μου στα τροχαία ατυχήματα. Σκοπός μου δεν είναι να φοβίζω, αλλά να προβληματίζω, να επισημαίνω και να ευαισθητοποιώ όσους ακόμη παίρνουν ελαφρά τη καρδία το μείζον αυτό ζήτημα της ελληνικής και όχι μόνο κοινωνίας. Την περασμένη εβδομάδα με αφορμή την ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ για βελτιώσεις στο τμήμα της Ε.Ο. Κορίνθου – Πατρών, έπειτα από ένα πολύνεκρο δυστύχημα, έγραψα ότι έργα βελτίωσης έπρεπε να είχαν γίνει προ πολλού, εν αναμονή της έναρξης των εργασιών της κατασκευής του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου. Εγραψα επίσης ότι δεν αρκεί να υπάρχουν ορισμένες πινακίδες που να επισημαίνουν ότι «στα επόμενα 2 χιλιόμετρα συμβαίνουν τροχαία ατυχήματα» ή ότι «ακολουθούν επικίνδυνες στροφές». Ούτε φθάνει να κινούνται λίγα περιπολικά κατά μήκος του δρόμου με χαμηλή ταχύτητα ώστε να «αναγκάσουν» τους οδηγούς να κινηθούν κι αυτοί σε λογικά πλαίσια. Δεν αρκούν ούτε οι καλύτεροι ανακλαστήρες στις διπλές διαχωριστικές γραμμές. Οι αρμόδιοι ξέρουν τι χρειάζεται, ξέρουν πόσο κοστίζουν οι παρεμβάσεις και ας το κάνουν. Γιατί οι ανθρώπινες ζωές κοστίζουν πολύ ακριβότερα. Χθες έλαβα μια επιστολή από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (Ι.Ο.ΑΣ. – HYPERLINK «http://www.ioas.gr»).

Πήρε το όνομά του από ένα νέο παιδί, φοιτητή στην Πάτρα που παράλληλα έκανε τα πρώτα του δημοσιογραφικά βήματα στον χώρο του αυτοκινητικού ρεπορτάζ. Ο Πάνος έχασε τη ζωή του σε τροχαίο ατύχημα. Εκτοτε, η οικογένειά του, φίλοι και γνωστοί καταβάλλουν, μέσω του Ινστιτούτου που δημιουργήθηκε, κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να αποτρέπονται -όσο είναι δυνατόν- τα τροχαία ατυχήματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου, 266 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στη Ε.Ο. Κορίνθου-Πατρών, 263 τραυματίστηκαν βαριά και 763 ήταν ελαφρά τραυματισμένοι στην περίοδο 2000-2004. Το Ινστιτούτο στην προσπάθειά του να συμβάλει με έργα -αν και δεν είναι καθ' ύλην αρμόδιο- στην αποτροπή θανατηφόρων ατυχημάτων, ανέλαβε την πρωτοβουλία τοποθέτησης 22 πινακίδων που επισημαίνουν τα πλέον επικίνδυνα σημεία του συγκεκριμένου οδικού άξονα. Εκπόνησε τη μελέτη, την υπόβαλε στο ΥΠΕΧΩΔΕ, εντόπισε τα σημεία, σχεδίασε τις πινακίδες και επέβλεψε την εγκατάστασή τους βάσει ευρωπαϊκών προδιαγραφών με τη συμβουλευτική υποστήριξη συγκοινωνιολόγων και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών.

Η μελέτη του Ινστιτούτου εντάσσεται στο πλάνο πρόληψη και μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας και ειδικά στην εν λόγω περιοχή, ώστε να επηρεάσει την οδηγική συμπεριφορά των οδηγών, μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου δρόμου. Η τοποθέτηση των πινακίδων έγινε στα επικίνδυνα σημεία και στις δύο κατευθύνσεις. Ωστόσο λειτουργούν από καιρό και ηλεκτρονικές πινακίδες για τη μείωση της ταχύτητας. Χαιρετίζω την ιδιωτική προσπάθεια, αλλά κατά την εκτίμησή μου είναι πρωτίστως θέμα της πολιτείας. Τα διόδια τότε γιατί τα πληρώνουμε; Ας δίνουμε τα χρήματα στα Ινστιτούτα που κάνουν καλά τη δουλειά τους. Πάντως, έτσι όπως κατάντησε ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, καντηλάκι – πινακίδα εναλλάσσονται στην άκρη του δρόμου.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube