Πριν από μερικές ημέρες στην πόλη του τζόγου, στο Λας Βέγκας, πραγματοποιήθηκε η έκθεση καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων. Εκεί η General Motors παρουσίασε ένα μη επανδρωμένο όχημα Chevrolet Tahoe, που χρησιμοποίησε ηλεκτρονική τεχνολογία για να διανύσει με αυτόματο πιλότο (αυτόνομη οδήγηση) μία αστική περιοχή 60 μιλίων τον περασμένο Νοέμβριο, κερδίζοντας τον διαγωνισμό που χορήγησε το αμερικανικό Υπουργείο Αμυνας. Η ηλεκτρονική τεχνολογία του είναι πολλά υποσχόμενη και θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για τη δημιουργία οχημάτων παραγωγής που καταργούν την πιο συνηθισμένη αιτία συγκρούσεων –το σφάλμα του οδηγού. Το Tahoe –με την ονομασία Boss, από το παρατσούκλι του ιδρυτή του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της GM, Τσαρλς Κέτερινγκ– είναι προϊόν συνεργασίας του Carnegie Mellon University, της General Motors και άλλων εταίρων. Χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό συστημάτων LIDAR, ραντάρ, όρασης και χαρτογράφησης/GPS για να «βλέπει τον κόσμο» γύρω του.
Αναγνωρίζει τη γεωμετρία του δρόμου και αντιλαμβάνεται την υπόλοιπη κυκλοφορία και τα εμπόδια στον δρόμο και χρησιμοποιώντας ευφυείς αλγορίθμους και λογισμικό, υπολογίζει πού μπορεί να κινείται με ασφάλεια ώστε να αποφεύγει τα εμπόδια και να φτάνει στον προορισμό του. Το Boss πρόσφατα διάνυσε 60 μίλια σε συνθήκες πόλης, με πολυσύχναστες διασταυρώσεις και πινακίδες στοπ, σε λιγότερο από 6 ώρες. «Εκτός του ότι μπορούμε να χρησιμοποιούμε ηλεκτρισμό αντί βενζίνης για την κίνηση των οχημάτων επόμενης γενιάς, η ηλεκτρονική τεχνολογία σε οχήματα όπως το Boss μπορεί να προσφέρει έναν κόσμο χωρίς ατυχήματα και συγκρούσεις, όπου οι ανθρώπινες μετακινήσεις είναι πιο παραγωγικές και η κυκλοφοριακή συμφόρηση περιορίζεται στο ελάχιστο», δήλωσε ο Λάρι Μπερνς, αντιπρόεδρος της GM του τομέα Ερευνας και Εξέλιξης και στρατηγικού σχεδιασμού, προσθέτοντας: «Η τεχνολογία του Boss προαναγγέλλει τη μέρα που οι άνθρωποι θα μπορούν να διεκπεραιώνουν την ηλεκτρονική αλληλογραφία τους, να παίρνουν πρωινό, ακόμα και να παρακολουθούν τις ειδήσεις, ενώ το αυτοκίνητο-σοφέρ θα τους πηγαίνει στη δουλειά.
Τα σημερινά οχήματα ήδη προβάλλουν μια νέα οικογένεια ηλεκτρονικών τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού –γνωστής ως αυτόνομης οδήγησης–, η οποία στοχεύει στη μείωση των σφαλμάτων του οδηγού που πολλές φορές οδηγούν σε συγκρούσεις. Ανάμεσα στις τεχνολογίες που ήδη χρησιμοποιούνται σήμερα είναι: ρυθμιστές ταχύτητας, συστήματα ελέγχου ευστάθειας, σύστημα ασφάλειας και προστασίας OnStar μέσω GPS, αισθητήρες προ-σύγκρουσης, υποστήριξη τυφλών ζωνών (ορατότητα) και συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Ενώ αυτές οι τεχνολογίες δεν υποκαθιστούν την ευθύνη και προσοχή του οδηγού, εν τούτοις βοηθούν στη μείωση των σφαλμάτων που αποτελούν αιτίες συγκρούσεων, αυξάνουν την ασφάλεια των επιβατών και αντιμετωπίζουν το κυκλοφοριακό μποτιλιάρισμα.