Τα φόρτε της έχει η Ρωσία αναφορικά με τις επενδύσεις που γίνονται εκεί από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Μπορεί από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να έχει δοθεί ιδιαίτερο βάρος στην Κίνα, με τη δημιουργία εργοστασίων παραγωγής, ωστόσο Ιάπωνες και Κορεάτες κυρίως, επενδύουν στις χώρες της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης (Σλοβακία, Πολωνία, Ρουμανία, Τσεχία) και στη Ρωσία. Ηδη με τη διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ενωσης παρατηρούμε ότι στα νέα κράτη μέλη που βρίσκονται σε αυτές τις περιοχές, οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων αυξάνουν διαρκώς, όσο καλυτερεύει το βιοτικό επίπεδο των πολιτών εκεί. Πριν μερικές ημέρες τα δελτία ειδήσεων στην τηλεόραση έδειξαν τον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν να χαιρετίζει την έναρξη παραγωγής του best-seller μοντέλου της Toyota, του Camry, από την Toyota Motor Manufacturing Russia που έφτιαξε τη μονάδα παραγωγής στην περιοχή της Αγίας Πετρούπολης.

Στην τελετή παρέστησαν επίσης η υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης & Εμπορίου της Ρωσίας, Ελβίρα Ναμπιούλινα, η κυβερνήτης της Αγίας Πετρούπολης, Βαλεντίνα Ματβιένκο, ο πρώην πρωθυπουργός της Ιαπωνίας, Γιοσίρο Μόρι, ο πρεσβευτής της Ιαπωνίας στη Ρωσία εκ μέρους της Ιαπωνικής κυβέρνησης και ο πρόεδρος της Toyota Κατσουάκο Γουατανάμπε, ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά: «Καταφέραμε να ξεπεράσουμε εμπόδια και αντιξοότητες. Στηρίζοντας την παραγωγή και τις πωλήσεις μας στη Ρωσία, μία αγορά με μεγάλες δυνατότητες, ελπίζουμε να συμβάλλουμε στην εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας και της βιομηχανίας ανταλλακτικών, ενισχύοντας τη Ρωσική οικονομία στη δημιουργία ευκαιριών εργασιακής απασχόλησης». Η πρώτη παραγωγική μονάδα της Toyota στη Ρωσία, ξεκίνησε να λειτουργεί στο φινάλε του 2007. Θα μπορεί να κατασκευάσει ετησίως 50.000 οχήματα (αρχικά 20.000 μονάδες) και η επένδυση αγγίζει τα 200 εκατ. δολάρια. Στην Αγία Πετρούπολη πρέπει να είχαν κάνει…τάμα και οι Κορεάτες της Hyundai, για την κατασκευή του πρώτου εργοστασίου τους στη Ρωσία.

Οι εργασίες θα έχουν ξεκινήσει έως τον Ιούνιο του 2008 και η επένδυση θα ξεπεράσει την αντίστοιχη της Toyota, φθάνοντας στα 580 εκατ. ευρώ. «Με βάση την μέχρι τώρα πολύ καλή πορεία μας, οι μελλοντικές προοπτικές μας για ανάπτυξη στην ρωσική αγορά θα εξαρτηθούν από το πόσο κοντά θα βρεθούμε στους καταναλωτές. Οι εγκαταστάσεις θα μας επιτρέψουν να εξυπηρετούμε καλύτερα τους πελάτες μας και θα εξασφαλίσουν την επιτυχία μας σε μία από τις πιο δυναμικές και ταχύτατα αναπτυσσόμενες οικονομίες παγκοσμίως», ανέφερε ο πρόεδρος της Hyundai, Τσουνγκ Μονγκ-Κο. Η μάρκα σήμερα κατέχει την τρίτη θέση στα εισαγόμενα οχήματα στη Ρωσία (πωλήσεις 130.166 μονάδες, Ιανουάριος – Νοέμβριος 2007), μια αύξηση 146,4 % έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2006. Μάλιστα. Aλλού ασχολούνται με επενδύσεις και αλλού με DVD…

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube