Αρχίζουν και προβληματίζονται οι Ελληνες εισαγωγείς αυτοκινήτων στη χώρα μας αλλά και οι θυγατρικές εταιρείες των εργοστασίων. Η πορεία των πωλήσεων καινούργιων ΙΧ βρίσκεται σταθερά σε υψηλά επίπεδα αλλά πολλές εταιρείες έχουν περιορίσει τα κέρδη τους εξαιτίας του έντονου ανταγωνισμού, των προσφορών αλλά και των διαφημιστικών εκστρατειών στα συνεχώς αυξανόμενα μέσα, πολλά από τα οποία δεν δικαιολογούν εμπορικά την παρουσία τους στην αγορά. Κάποια άλλη στιγμή θα ασχοληθώ περισσότερο με το θέμα. Με μαθηματική ακρίβεια, σύμφωνα και με τις μελέτες των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων αλλά και με την καθημερινή εμπειρία, οδηγούμαστε σε κυκλοφοριακό αδιέξοδο, όσοι νέοι δρόμοι κι αν φτιαχτούν. Το 2005 πουλήθηκαν 269.733 νέα ΙΧ και την ίδια χρονιά αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία μόλις 6.551. Βέβαια βρισκόταν στα σπάργανα η προσπάθεια ανακύκλωσης και δικαιολογείται ο μικρός αριθμός αποσυρθέντων αυτοκινήτων. Όμως φανταστείτε, σε κάθε 41 καινούργια αυτοκίνητα που έβγαζαν πινακίδες κυκλοφορίας, αντιστοιχούσε μόλις 1 που τις κατέθετε στο Υπουργείο. Το 2006 η κατάσταση βελτιώθηκε. Αν και πουλήθηκαν 267.706 καινούργια ΙΧ, αποσύρθηκαν 30.570 παλαιά. Δηλαδή για κάθε 9 καινούργια που έμπαιναν στους δρόμους, έφευγε 1. Σε αυτό συνεισέφερε η ανάπτυξη του δικτύου των εταιρειών περισυλλογής και ανακύκλωσης οχημάτων που λειτουργεί σε πολλά σημεία της ηπειρωτικής χώρας, όχι όμως ακόμα και της νησιωτικής, με αποτέλεσμα να βλέπουμε κουφάρια αυτοκινήτων πεταμένα στα χωράφια. Φέτος περιμένουμε πωλήσεις καινούργιων ΙΧ κοντά στις 282.000, στο τέλος Δεκεμβρίου. Δεν έχουμε όμως ακόμα αριθμούς αποσυρθέντων οχημάτων, παρά μόνο για τον μήνα Ιανουάριο που έφθασε τα 2.672 παλαιά οχήματα. Αν σκεφτούμε όμως ότι πέρυσι τον ίδιο μήνα είχαν αποσυρθεί μόλις 255, τότε ίσως ξεπεράσουμε τις 50-60.000 παλαιά οχήματα συνολικά στη χρονιά. Αν συμβεί αυτό, πράγματι θα αρχίσει να αποδίδει η απόσυρση αλλά και πάλι περίπου σε κάθε 3 καινούργια θα αντιστοιχεί 1 παλιό που φεύγει από τους δρόμους. Βέβαια δεν έχουμε συνυπολογίσει και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που ανέρχονται σε αρκετές χιλιάδες. Αρα πάλι αρνητικό είναι το αποτέλεσμα. Χρειάζονται συνεπώς γενναίες αποφάσεις. Από τον κλάδο του αυτοκινήτου μέσω των εισαγωγέων αντιπροσώπων αλλά και των εμπόρων, σε συνεργασία με την πολιτεία. Θυμάμαι όμως ότι από τη μεγαλειώδη επέτειο των 70 χρόνων του ΣΕΑΑ, που έγινε το 2004, μόνο ένας εκπρόσωπος του κυβερνώντος κόμματος υπήρχε και ένας της αντιπολίτευσης. Τη στιγμή που κάθε χρόνο στις εκδηλώσεις του συνδέσμου βιομηχάνων, δίνουν το παρών και μιλούν πρωθυπουργός και αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Και μην ξεχνάμε ότι εισαγωγείς αυτοκινήτου είναι ονόματα και επιχειρήσεις κολοσσοί (Βασιλάκης, Δάβαρης, Θεοχαράκης, Κοντέλλης, Κορτέσης, Μανδύλας, Σαρακάκης, Συγγελίδης, Σφακιανάκης κ.λ.π.), που απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους με κύκλο εργασιών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube