Είναι κάτι που ίσως ξεφεύγει από τα αγωνιστικά δεδομένα, έτσι όπως τα οριοθετούν τόσο η σημερινή αναμέτρηση του Αρη με την Μπράγκα όσο και η πορεία του ΠΑΟΚ και του Ηρακλή στο πρωτάθλημα. Νομίζουμε όμως ότι θα μας βοηθήσει να διευκρινίσουμε και να αποσαφηνίσουμε αξίες και μεγέθη στον ποδοσφαιρικό χώρο, έτσι όπως τις αντιλαμβάνονται μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες. Ολες αυτές που κινούνται στη διαφημιστική αγορά με τεράστια ποσά και διατηρούν ορισμένα κριτήρια που όλοι εμείς είναι ίσως δύσκολο να αντιληφθούμε.

Απορούμε δε, όταν μεγάλες ομάδες, έτσι όπως τις αντιλαμβανόμαστε εμείς οι οπαδοί και οι φίλαθλοι, δεν μπορούν να βρουν διαφήμιση για τη φανέλα ή τα ποσά που τελικά εισπράττουν είναι πενιχρά.

Λένε, λοιπόν, οι διαφημιστές και όσοι ασχολούνται με τα χορηγικά προγράμματα ότι το μέσο διαφήμισης που λέγεται «ΠΑΟΚ» έχει αξία από τη στιγμή που διατηρείται στην επικαιρότητα επειδή έχει να παρουσιάσει ένα αξιόπιστο σύνολο κι όχι για κάποιον άλλο λόγο, για συλλαλητήρια και κάθε άλλου είδους κινητοποίηση…

Λένε επίσης ότι τους ενδιαφέρει ο μεγάλος όγκος των εισιτηρίων διαρκείας. Τα 12,5 χιλιάδες διαρκείας είναι ένα ικανοποιητικό νούμερο για να δημιουργήσει κίνητρο στον διαφημιζόμενο.

Ούτε ο ΠΑΟΚ, ως ιδέα, ούτε ο Αρης, ως ιστορία, ούτε ο Ηρακλής, ως παράδοση, ενδιαφέρουν οποιονδήποτε από όλους αυτούς που χειρίζονται διαφημιστικούς λογαριασμούς και ωθούν τις εταιρείες προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση.

Ο ΠΑΟΚ για τους διαφημιστές έχει τα πολλά «διαρκείας» και όσο αγοραστικό κοινό μπορεί να στηρίξει μια τέτοιου είδους υποθετική βάση πελατών. Ο Αρης έχει κάτι διαφορετικό και πιο ισχυρό, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των διαφημιστών. Αυτό έχει να κάνει με τη συμπαγή εικόνα ομάδας που δεν ταλαιπωρείται από χρέη και, το κυριότερο, είναι η ομάδα που κάνει επιτυχημένη πορεία σε Ελλάδα και Ευρώπη. Και φυσικά κανέναν δεν ενδιαφέρει μία ήττα από τον Λεβαδειακό και άλλη μία από την ΑΕΚ.

Οι άνθρωποι αυτοί, οι διαφημιστές, φέρνουν πολλά χρήματα στις ομάδες και τα χορηγικά ή διαφημιστικά προγράμματα εφόσον οι ΠΑΕ τα χειρίζονται σωστά, στηρίζουν ένα μεγάλο μέρος του μπάτζετ. Δεν τους αρέσει κανένα επεισόδιο μέσα και έξω από τα γήπεδα, δεν θέλουν να αντικρίσουν τον πελάτη τους δυσαρεστημένο διότι θα δει στην τηλεόραση ότι το μέσον που επέλεξε για να διαφημιστεί αποτελεί ουσιαστικά δυσφήμιση για το προϊόν.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube